Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Det går åt så mycket internet


EvaG.

Rekommendera Poster

Efter att jag köpt en ASUS Zenbook med Windows 8 installerat har det börjat gå åt väldigt mycket internet. Använder mobilen som modem, och det var inga problem med den förra PC:n som hade Windows XP. Använder även en PC med Windows 7, och inte heller den drar mycket internet. Jag har avinstallerat de flesta apparna, men det hjälper inte.

Är helt dum när det gäller tekniska termer, så skulle någon kunna förklara på ett enkelt sätt vad jag skall göra.

Normalt gör jag av med 100-300Mb under cirka 12 timmar, när PC:n med Windows 8 är uppkopplad går det åt 2-300 på bara någon timma.

 

Tacksam för all hjälp jag kan få!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det en ny dator så laddas en väldig massa Windowsuppdatering ner som sammanlagt kan uppgå till flera 100 Mb. Jag är inte säker på att detta är hela anledningen men en väldigt trolig anledning. Avvakta några dagar och se om nerladdningarna minskar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom du använder Windows 8, och har då en mängd olika program/appar förinstallerade, och dessa troligen är aktiverade, kan det också vara dom som hjälper till och hämtar Mb i bakgrunden.

Men visst är det som Tune säger också, en ny dator brukar behöva en gäng uppdateringar i början, sedan brukar det lugna ner sig, som sagt, avvakta och se hur det är efter en vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det en ny dator så laddas en väldig massa Windowsuppdatering ner som sammanlagt kan uppgå till flera 100 Mb. Jag är inte säker på att detta är hela anledningen men en väldigt trolig anledning. Avvakta några dagar och se om nerladdningarna minskar.

Tack för hjälpen! 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...