Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kommer inte in på ett forum. Något php-fel ser det ut som. Hjälp någon?


3DArt

Rekommendera Poster

Hej alla!

 

Jag har ännu en gång stött på ett problem som är mig övermäktigt, alltså vänder jag mig till de hjälpsamma och tjänstvilliga medlemmarna här på eforum igen. Ni har alltid hjälp mig så väl och osjälviskt. All heder åt er. Har tyvärr inga bekanta att rådfråga utan brukar tvärtom få hjälpa dem jag känner med enklare datorproblem. Vad säg om det här? En polares dator strulade och han dumpade den här som vanligt. Killen tyckte att han behövde mera plats så han hade tagit bort någon systemmapp som var i vägen var förklaringen! Och en annan gång var datorn "seg". Det visade sig att han hade ca 0,5% ledigt utrymme på systemdisken. Så även datorkunskap är högst relativt. Albert hade rätt igen.

 

Men saken är den att jag är medlem på ett slutet forum vars namn det inte känns helt rätt att avslöja då reglerna inte tillåter det. Men det spelar mindre roll och det är inget olagligt, omoraliskt eller oetiskt, det kan jag garantera. Är väl mest nördigt om något. De senaste veckorna får jag följande felmeddelande när jag försöker komma in:

 

 

Forbidden

 

You don't have permission to access /f/viewtopic.php on this server.

 

Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

Apache/2.2.25 (Unix) mod_ssl/2.2.25 OpenSSL/1.0.0-fips mod_auth_passthrough/2.1 mod_bwlimited/1.4 FrontPage/5.0.2.2635 Server at "www.nörd-forum.org" Port 80

 

 

Forumet är uppe så till vida att jag kommer in på "förstasidan" men inte längre. Tyder detta på att jag helt ovetande brutit mot någon regel och blivit utkastad eller att det är något problem med forumet? Har nyss byggt en ny dator och har inte kommit in sedan dess. Och jag tror oftast inte på sammanträffanden. Har dock inga problem med Internet eller överhuvud taget något annat heller. Man häpnar. Ett under bara det.

 

Kan jag göra något, ändra någon inställning eller dylikt eller är det bara att avvakta? Eftersom allt annat fungerar tycker jag att det verkar osannolikt att det är fel på "min sida". Nu motsäger jag mig lite, jag vet. Och det finns inte så många regler man kan bryta mot så att jag blivit utkastad verkar inte heller troligt. Jag bryter för övrigt sällan mot några regler alls. Har aldrig riktigt varit min grej. Vad tror ni och orkar någon väldigt förenklat förklara vad meddelandet egentligen betyder. För det där är långt, långt över min nivå. Jag håller mig till kvantfysiken, det är så mycket enklare. Partiklar som inte har någon massa och därför egentligen inte finns men ändå gör det och dessutom är dualiteter är ju en baggis att begripa i jämförelse.

 

Tack på förhand alla ni osjälviska personer som lägger tid och möda på att hjälpa totala främlingar med deras problem. Eforum ger mig hopp om mänskligheten och stärker mig i min övertygelse att människan i grund och botten är god och vill väl. Och bara det är ju en god sak. Samt ger mig ett kraftfullt argument när jag och min goda vän, en akademiker inom filosofi som hävdar motsatsen, argumenterar vänskapligt om detta.

 

Tack på förhand, svar eller ej, lösning på problemet eller inte!

 

MVH // Lars

 

PS. Jag fjäskar inte för att få ett svar ty det behövs absolut inte här, och det vet jag genom empiriskt grundad kunskap. Statistiskt säkerställd med råge dessutom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror det är problem med forumet. Verkar som att admin på siten inte nödvändigtvis vet vad denne gör. Felet säger visserligen access denied, men även att felmeddelandet som ska visas vid access denied saknas.

 

Så det är nog så att dom försökt uppgradera apache eller liknande och något gått knas har uppstått.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror också att det är forumet det är fel på, förhoppningsvis bara tillfälligt. Om du och någon annan av medlemmarna på (nörd)forumet båda skulle vara medlemmar på ett annat forum (och förstås veta om det) kan du skicka ett privatmeddelande till denne på ert andra forum och fråga om hen har samma problem som dig. Så gjorde jag när jag inte längre kom in på mitt nördforum (esperanto). I mitt fall fick jag veta att min forumkamrat inte heller kom in på esperantoforumet. Därmed besparade jag mig en onödig felsökning hos mig själv. Precis som du så hade inte heller jag något problem med att komma in på andra sidor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tackar ödmjukast för era svar. Skönt att veta att det med största sannolikhet inte är på min sida som felet ligger. Så det är bara att avvakta. Kan nog t.o.m. vara gynnsamt att inte nörda ner sig ytterligare om man ska se positivt på det hela.

 

Vet inte om det är eforum som tagit bort systemet med att kunna ge poäng eller om det är något av alla mina addons till Firefox som gör det omöjligt. Har försök men inte fått till det. För självklart skulle ni få poäng båda två annars.

 

Tack igen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Möjligheten att ge poäng finns kvar men poänggivandet har blivit mer "mainstream". Ett poäng motsvarar ett "like". Man klickar helt enkelt på gilla-knappen (Gilla detta) som finns längst ner till höger i varje inlägg (utom ens egna förstås). Detta under förutsättning att man inte surfar med mobilen för då syns inga gilla-knappar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...