Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

kan inte göra något med mina cda-filer / cd-skivor


habbeli

Rekommendera Poster

Nu måste jag få hjälp här  :blush:

Jag kan inte spela upp eller kopiera över mina cd-skivor till hårddisken i min dator  :(

Det blir cda-filer av alla mina skivor och datorn vägrar öppna dom med Win Media Player eller VLC som jag också brukar använda.

Datorn spelar utan problem upp musiken som redan finns på hårddisken, men det är ju då Mp3-filer.

Jag har två cd-brännare och båda uppför sej likadant  :thumbsdown: 
Jooo, jag fick tips om att ladda hem MPC-HC och då kan jag spela upp cd-skivorna men jag kan ju fortfarande inte kopiera över dom till hårddisken  :angry:

Vad gör jag åt detta? Jag ska väl inte behöva konvertera om varenda cd-skiva, eller......I min laptop spelar den då upp allt i cd-väg och med Media Playern, samt att jag kan flytta musiken hur jag vill.

 

// Hasse

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På en ljud-CD är inte filerna åtkomliga direkt utan man får .cda-filer som är tomma pekare som pekar på de riktiga filerna. En ljud-CD måste rippas med ett rippingprogram tex Audiograbber, http://www.audiograbber.org/.

Det skall gå att rippa direkt från Windows Media Player men jag har aldrig provat det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att man inte bara kan kopiera en cd rakt av till hårddisken är väl känt sedan länge, av alla som försökt och inget unikt fel för Ts.

Ja, jag rekommenderar också Audiograbber för detta ändamål.

 

Eller så kan man skapa en sk. image-fil av hela skivan och sedan "montera" den filen för att spela upp..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men varför går skivorna att spela upp i andra datorer då (grannar och vänners) men inte i min ??? :o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försök med att avinstallera WMP

1. Klicka på Start

2.Gå till Kontrollpanelen och välj Program och funktioner

3.I vänsterspalten väljer du Avaktivera eller inaktivera Windows-funktioner

4.Öppna mappen Media-funktioner

5.Kryssa bort Windows Media Player

6. Starta om din dator och därefter är du klar-

 

Hämta hem en ny version av Windows Media Player på Microsoft Update

kolla om problemet är löst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kör jag MPC och det funkar fint, rippar gör jag med Audiograbber och det går också fint så nu får det knalla på så här  :thumbsup:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...