Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ändra filegenskaper batchvis


RaSten4

Rekommendera Poster

Nejdå, jag är inte sur men det känns som man talar för döva öron när föreslagna åtgärder inte ens testats, utan bara döms ut på förhand.

Programmet är (väl?) en shareware som kan testas en tid innan man bestämmer sig.

Tippar att det finns minst 50 liknande program men Tag & Rename verkar vara fulländat för sitt ändamål. Åtminstone då för några år sedan då jag "höll på" med detta..

 

Jag använder en mjukvara för att automatisera vissa saker. Den mjukvaran kostar, om jag minns rätt, 30.000 kr (edit: kostar idag 40 811.02 Kr) men inte ens det klarar att fullgöra sina uppgifter utan viss input.

En av de saker den mjukvaran (och många andra) kan är att bevaka en mapp och vidta åtgärder.

Den skulle ex. kunna övervaka en nerladdningsmapp och döpa om inkommande filer till ex. datum och tid, eller ge dessa ett löpnummer som hämtas från en logg.

Men det krävs ju ändå viss hantering att hämta och ladda ner filer till den mappen.

Du anger "prioritet". Hur ska något program automatiskt kunna avgöra vad du och ingen annan prioriterar?

Om du väljer en speciell mapp för prioriterade filer så är det ju en annan sak men då har det ju ändå skett ett manuellt val till vilken mapp en viss fil ska hamna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...