Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

PCn hänger på BIOS Setting (F2)


Tage B

Rekommendera Poster

Win XP. Jag tar av sidostycket på station. pc. Sedan startar den inte. Hänger på BIOS Setting. Men det hjälper ej att trycka på F2. Det är framför allt innehållet på diskarna jag vill åt. Finns det docknings stationer som kan anslutas till USB2/3. Diskarna är Samsung 250GB sata11 NCQ 7200 RPM 8MB. PCn är från 2006

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Win XP. Jag tar av sidostycket på station. pc. Sedan startar den inte. Hänger på BIOS Setting. Men det hjälper ej att trycka på F2. Det är framför allt innehållet på diskarna jag vill åt. Finns det docknings stationer som kan anslutas till USB2/3. Diskarna är Samsung 250GB sata11 NCQ 7200 RPM 8MB. PCn är från 2006

 

Jag har funnit problemet. Det var en skiva i dvd-facket och som PCn försökte starta från. Detta har aldrig hänt förut. Dessutom så får jag blå skärm om jag ansluter en USB-enhet Detta har irriterat mig länge. Jag har inte kunnat föra över bilder etc via usb bara genom att bränna på dvd. Jobbigt!! Nu har jag skaffat en dockningsstation FREECOM heter den, den har 2 fack jag kan kopiera en sata hd direkt i den till en annan sata hd, eller copiera till extern HD. Vilken lycka. Detta löser problemet om en gammal PC pajar och man inte kommer åt innehållet på diskarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...