Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kommer inte åt usb-minne


MarcusLevin

Rekommendera Poster

Min flickvän har sparade igår ett skolarbete på sitt usb-minne och när hon starta upp datorn i morse så visas inte minnet. Det finns i enhetshanteraren och "fungerar korekt". Drivrutinerna är dom senaste enligt datorn. Jag har startat om med och utan minnet. Jag har inaktiverat det och åter aktiverat det med och utan omstarter där i mellan. Jag har ändrat bokstavsbeteckning och jag har bockat av rutan visa tomma enheter i datorn och då kommer det en flyttbar disk med beteckningen (G:). Denna är tom när jag kollar i egenskaper och när jag klickar på den får jag meddelandet sätt in en disk i flyttbar disk (G:).

 

Vad gör jag?

 

MVH Marcus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har USB-minnet använts till något annat däremellan?

Gjordes en säker borttagning av minnet?

 

Kanske måste du klona minnet och försöka göra en filräddning på klonen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej ingen säker borttagning bara drogs ur och sen låg det på köksbordet över natten. Hur klonar jag? Minnet i sig är skit samma bara vi kommer åt ett dokument på den så är vi nöjda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns alltid en risk att filsystemet kan bli korrupt, om man bara drar ur ett usb-minne utan säker borttagning. Du kan prova med det här programmet. Gratisversionen kan rädda högst 1GB.

 

http://www.easeus.com/datarecoverywizard/free-data-recovery-software.htm

 

Om du tittar i Diskhanteraren, vad står det att det är för filsystem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den hittar bara en mapp som heter raw som har 0bytes.

Står ingenting förutom flyttbardisk inget medium.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den hittar bara en mapp som heter raw som har 0bytes.

Står ingenting förutom flyttbardisk inget medium.

 

Raw betyder att filsystemet har ändrats. Troligtvis därför att minnet dragits ut, utan säker borttagning. Programmet jag länkade till kan rädda filer från RAW format. Windows kan inte läsa RAW.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns inga filer i rawmappen. Markerar den men kommer inte längre för jag måste markera filer.

Nu hänger jag inte med. Vad är det du gör?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använde programet du rekomenderade och det hittade minnet men den hittade en tom rawmapp så det fanns inga filer att markera vilket jag måste göra för att gå vidare. Ursäkta är inte särskillt datakunnig. Tack för din hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Underligt, när jag väljer Complete Recovery och när jag kommer till Option är alltid Fat 12/16/32 fliken förvald. Jag måste klicka på fliken RAW och sedan OK.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...