Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tempmätare för min GPU


torpet12

Rekommendera Poster

Har inte lyckats hitta någon mjukvara som mäter temperaturen på mitt Intel ® HD Graphics, LP156WH2-TLQ2 @ 1366x768. Jag störs lite av att fläkten drar på lite extra då jag tittar på strömmad video och skulle vilja veta hur varmt det faktiskt blir.

 

Någon som har koll?

 

Torbjörn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Hej,

Själv använder jag GPU Observer v.3.7 från tyska OrbLog till mitt HD5830 kort.

Visar temp, fläkthastighet samt GPU last.

Väldigt nöjd och jag har inte hittat någon annan som klarar dessa tre saker.

http://blog.orbmu2k.de/

 

Kan tyvärr inte säga om den stöder ditt grafikkort.

post-73434-0-09779300-1334138478_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars kan du försöka med Speccy. Det är väl en bärbar det gäller. Då beror det säkert inte bara på integrerade grafiken att fläkten får jobba, utan även att processorn får lite mer att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Ja precis. Kanske bäst med att kontrollera så att alla öppningar och luftkanaler inte är igensatta med damm.

Koppla från ditt batteri och dra ur nätsladden samt kolla i din instruktionsbok om där står något om rengöring.

 

Damm som samlas och täpper igen, kan ordentligt öka temperaturerna och även förkorta livslängden.

 

Laptopen måste också användas på ett hårt underlag - Ej tidningar, kudde, soffa etc. som hindrar kylningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte lyckats hitta någon mjukvara som mäter temperaturen på mitt Intel ® HD Graphics, LP156WH2-TLQ2 @ 1366x768. Jag störs lite av att fläkten drar på lite extra då jag tittar på strömmad video och skulle vilja veta hur varmt det faktiskt blir.

 

Någon som har koll?

 

Torbjörn

 

Det här måste röra sig om en bärbar? dator med i3,i5 eller i7 processor där man använder grafiken som är inbyggd i processorn.Min erfarenhet är att det inte finns sensorer för grafiken .Man får använda data från CPU erna .

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte lyckats hitta någon mjukvara som mäter temperaturen på mitt Intel ® HD Graphics, LP156WH2-TLQ2 @ 1366x768. Jag störs lite av att fläkten drar på lite extra då jag tittar på strömmad video och skulle vilja veta hur varmt det faktiskt blir.

 

Någon som har koll?

 

Torbjörn

 

Det finns åtminstone två stycken du kan använda:

WebTemp och SpeedFan, jag använder det sistnämnda och det ger utförlig information om temperatur m.m.

Sök på dessa namn på nätet så hittar du nerladdningarna. Om inte återkom så skall jag skicka länk.

 

/Rolf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här måste röra sig om en bärbar? dator med i3,i5 eller i7 processor där man använder grafiken som är inbyggd i processorn.Min erfarenhet är att det inte finns sensorer för grafiken .Man får använda data från CPU erna .

 

LARSAS

 

Det verkar ligga en del i vad du säger. Så vitt jag kan se finns inget stöd för min GPU-funktion i något av de föreslagna programmen. Om det är som du säger så får jag nöja mig med de CPU-värden som min Speccy redovisar.

 

Tackar alla för visat intresse!

 

T

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...