Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Firefox 10


Flyfisherman

Rekommendera Poster

Tyvärr, så verkar det som att de årsvisa versionerna, ESR, inte kommer att vara så lättillgänglig:

The ESR will not be marketed through mozilla.com properties other than the Enterprise wiki page, staging servers, and/or blogs.

...

The ESR is specifically targeted at groups looking to deploy it within a managed environment. It is not intended for use by individuals, nor as a method to mitigate compatibility issues with addons or other software. Mozilla will strongly discourage public (re)distribution of Mozilla-branded versions of the ESR.

https://wiki.mozilla.org/Enterprise/Firefox/ExtendedSupport:Proposal
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr, så verkar det som att de årsvisa versionerna, ESR, inte kommer att vara så lättillgänglig:

https://wiki.mozilla...upport:Proposal

Är det detta du menar, eller är det något helt annat? http://eforum.idg.se...ost__p__1565322

 

Det där med tillägg som inte fungerar. Oftast bara att leta reda på filen install.rdf i XPI-paketet och ändra

<em:maxVersion>8.0a1</em:maxVersion> till ett högre värde än versionen på den nya installation av Firefox.

 

Garmins tillägg kom i gång så enkelt denna gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det gällde följande på IDG-sidan:

Ytterligare en stor nyhet med Firefox 10 är att det är den första versionen som innehåller en speciell företagssupport, Extended Support Release. Företag kan med denna välja om de vill uppgradera var sjätte vecka som alla andra, eller om de i stället vill vänta till var 42:a vecka.
Så skulle jag gärna ha det, inte behöva riskera att tillägg plötsligt slutade att fungera under nästan ett år.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte så underligt vid det klockslaget -_-

 

Var nog så för mig också och det var därför jag skrev oförståeligt B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom på att jag skulle kunna testa vissa av tilläggen i min virtuella VMware Player maskin med Windows 8 Preview och där installera FF10 uppdateringen, har ju redan FF9 på denna.

 

Tyvärr inte alla tillägg eftersom en del kommer från installerade program, på rätta datorerna och dessa kan jag inte utan vidare installera en gång till på en annan maskin pga. licenserna.

 

Ja möjligen som trial ware..hmm.

 

Tycker det är bedrövligt dåligt detta med inkompatibilitet med många av tilläggen i varje ny utgåva av FF men kanske det är bättre nu?

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu med 10:an på svenska. :)

Festligt. Hur är det med dina tillägg då?:unsure:

Mvh

 

[Edit] Vore kul att få höra om fler som har FF10 och om det är något tillägg eller insticksmodul som inte är kompatibel efter uppgraderingen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Festligt. Hur är det med dina tillägg då?:unsure:

Mvh

 

Du frågar fel person. :)

 

Har inte så många tillägg. Fyra i den ena datorn och ytterligare sex i den andra.

 

De verkar funka...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok. Uppdaterat på stationära och två tillägg är inte kompatibla, bl.a. ett bra sådant också Norton Toolbar (som jag brukar ha dold).

Någorlunda hyfsad kontroll på webbsidor man googlar på eller direkt stoppar om man i hastigheten klickar på en skadlig, känd sådan.

 

Men Norton internet Security (NIS 2012) lär väl komma med uppdatering, gjorde dom sist fast det tog ju ett bra tag.

 

E-kort var ju också trist, får väl vänta på uppgradering även där.

post-73434-0-61743300-1328092748_thumb.png

 

PC För Alla: Här är nyheterna i Firefox 10

 

:thumbsdown: För FF numrerings och versionshysteri.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok. Fick igång E-kort med hjälp av Monshis trick.

 

Gick in i mappen Program Files (x86) där ekort är installerat och öppnade filen install.rdf med Wordpad och ökade Firefox versionsnummer till 10. Obs punkten och * efter 10

<em:maxVersion>10.*</em:maxVersion>

 

Startade om Webbläsaren och nu fungerar det.:thumbsup:

Högerklickade även på verktygsfältet och bockade ur e-kort Toolbar, så slipper man störas av symbolen som annars tar upp en extra rad i webbläsaren.

 

Tilläggsmenyn

post-73434-0-36689100-1328194177_thumb.png

 

Men från och med version 10 så är det tydligen tysta uppdateringar som gäller och när version 11 släpps nån gång i Juni eller när det nu blir, så får man väl kolla om det funkar.

Kanske skulle skrivit vers.11 direkt i .rdf filen, men det kommer kanske ut en nyare utgåva av e.kort också. Får va så här nu.

 

Förbaskat krångel att behöva hålla på med såna här trix.:angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Norton (NIS 2012) har uppdaterat så nu funkar Norton Safe webb också.:thumbsup:

 

Tilläggsmenyn

post-73434-0-43174000-1328879379_thumb.png

 

Googlar man så kommer detta upp eller motsvarande rött och varning om sidan är skadlig.

Ex.

post-73434-0-92397500-1328879475_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går undan med uppdateringarna skall jag säga...;)

post-73434-0-80736700-1328992955_thumb.png

 

Fast det är ju bra att dom fixar säkerhets och stabilitetsproblem snabbt förstås.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...