Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ingen trådlöst uppkopling på min notebook


Hector Tormen

Rekommendera Poster

Hector Tormen

Hej, jag har köpt en notebook från en kompis en Acer Aspire One och jag har försökt att få den fungera med min trådlöst uppkopling men det går inte. Han hade mobil bredband innan, men jag har redan radera programmet från de så att den inte frågar efter usb:n, men det går inte, jag har försökt med att skapa en ny trådlöst uppkopling men det går inte.

På min stationär data får jag fram en icon som ser ut som ett steg, där jag har alla möjliga trådlösa signaler, men på notebooken får jag bara en icon som ser ut som en vanlig data skärm.

 

vad kan jag göra?

 

OS på min notebook är Windows XP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hector Tormen

jag har tittat på den länk, och klickade på Download Center och jag fick en list på olika produkt modeller till Aspire, men jag vet inte vilken är min, jag har tittat på etiketterna på baksidan och inte hittat nåt som kan likna nåt på den lista, hur kan jag veta vilken model är på min notebook?? ... etiketterna på baksidan är på kinesiska, hehe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske kan du klura ut vilken uppdatering du skall hämta om du tagit fram vilket kort det gäller.(Enhetshanteraren eller ett program exempelvis Speccy)

 

Annars får du felsöka,utan att vara säker på att drivrutinerna är korrekta.

 

Är kortet påslaget, kan vara en av F knapparna eller brytare som aktiverar kortet.

 

Finns kortet i enhetshanteraren ,Inget utropstecken.

 

Högerklick på ikonen för trådlösa nätverket nere till höger.Reparera och Status är intressanta.

 

Återkom vid behov,så kan nog någon säkert hjälpa dej vidare.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...