Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

"Färgade bilder"


nola

Rekommendera Poster

Hej! Vet någon hur man konverterar fotografier så att hela bilden får en speciell ny färgnyans, ex blå, i Photoshop eller Pant Shop Pro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, egentligen skulle du väl använda ett filter antar jag. Har du inga filter kan du ju ( i Paint Shop Pro) gå in i Colors / Adjust menyn, och där välja Red/Green/Blue.

Prova öka mängden blå färg i bilden, till ex 75. Möjligen minska mängden Rött och Grönt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är möjligt det följer med något filter i PhotoShop som du kan använda. Jag har inte det så jag kan inte utala mig om det programmet, men eftersom det är ett proffs program så låter det rimligt. Annars så säljs filter till PhotoShop i butiker med grafisk inriktning, antar jag. Troligen finns det även en del fria filter att ladda ner från internet, men eftersom jag inte sysslar speciellt mycket med bildbehandling har jag tyvärr inga länkar. Kanske någon annan har det...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fredrik Lanker

Öppna bilden i photoshop och välj layer->new adjustment layer->gradient map alternativt image->adjust->gradient map beroende på om du vill göra förändringen direkt på bilden eller lägga den i ett eget lager.

 

 

- lanker

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har många möjligheter till detta i Ph. Lägg den blå du vill ha i ett nytt lager över bilden, sen kan du välja 'blandnigsläge' (hittar du i lagerpaletten) för detta lager, du kan ändra opaciteten på lagret. Är bilden i gråskala kan du lägga på en duplexfärg (blå ex)!

 

 

Nanebôbben!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...