Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Går inte att läsa in användarprofilen - Acer


Din_Parla

Rekommendera Poster

Hej!

 

Min mammas dator beter sig konstigt! När hon skulle starta datorn en dag så kom det upp:

"Tjänsten User Profile Service misslyckades med inloggningen. Det går inte att läsa in användarprofilen."

 

Det är en Acer Travelmate 7520G.

 

Vad ska vi göra?

 

Mvh Annika

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du att du inte kan logga in på något konto i felsäkert läge?

 

Två andra saker att pröva:

 

Starta om datorn och tryck F8 upprepade gånger under uppstarten och välj Senast fungerande konfiguration i menyn.

 

Om du har något reparationsalternativ i samma meny så välj det och försök göra en systemåterställning till en tidpunkt när det fungerade:

http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows-vista/What-are-the-system-recovery-options-in-Windows-Vista "Så här kommer du åt menyn Systemåterställningsalternativ" - "Om datorn har förinstallerade återställningsalternativ:"

http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows-vista/Startup-Repair-frequently-asked-questions

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag kommer åt huvudkontot i felsäkertläge men känner att är lite för avancerat för mig att skapa en massa konton. Kan man göra det du skrev utan att skapa olika konton? Och måste man veta när det fungerade senast eller känner datorn det?

 

Tack på förhand!

 

// Annika

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När felsäkert läge fungerar så är det knappas någon idé att pröva med Senast fungerande konfiguration och en systemåterställning till tidigare datum är då enklare att göra i felsäkert läge:

 

Start-menyn - Alla program - Tillbehör - Systemverktyg - Systemåterställning

 

Om inte systemåterställning hjälper så finns WinGuider.ses länk även på svenska: http://windows.microsoft.com/sv-se/windows7/Fix-a-corrupted-user-profile

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, gjorde en systemåterställning till tidigare datum och det fungerar igen.

 

Tack än en gång för all hjälp!

 

 

Gott Nytt År!!

 

// Annika

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad bra att det hjälpte och

Gott Nytt År!

 

PS. Se till att ha säkerhetskopior på alla viktiga filer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...