Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med kontakt mellan Samsung GS2 och Kies på PC


LAMF64

Rekommendera Poster

Har sett detta problem på flera ställen men inget redigt svar så jag startar den här tråden ur min synvinkel.

 

Jag kommer inte åt Kies med min Samsung Galaxy S2.

Först när jag installerade Kies så funkade det fint och synkning mot Outlook etc gick som en dans. Enda problemet var att varje gång jag skulel ansluta när programmet startas så misslyckades anslutningen varvid jag fick lov att köra felsökaren och koppla bort telefonen för att sedan koppla i den igen efter felsökningen är färdig. därefter funkade allt fint tills igår....

Körde updatering till senaste Kies version och så började det krångla.

Nu säger Kies:

"Anslut enheten i Samsung Kies-läge (PC Studio-läge)

Aktuellt anslutningsläge stöds inte av Kies."

Har kollat i olika trådar om detta och på min telefon kan jag inte göra den ändringen...

Det finns inga sådana inställningar i telefonen, har jag missat nåt eller är det nåt fel på min telefon?

 

Har även testat att ändra till USB-masslagring läget under USB (enda inställningen som kan göras för övrigt). Sedan ansluta till Kies då kommer följande felmeddelande:

"Enheten stöds inte av Kies 2.0.

Kontrollera att din enhet stöds och försök sedan igen."

Hur f-n gör man det då???

Snacka om roddigt program....

 

Har förresten försökt hitta USB-drivrutinerna till Android SDK so man säger att man ska göra, men det kan jag säga att det är som att leta efter en nål i en ocean, Samsung gör det inte lätt på den fronten. Det finns ju ingen Galaxy S2 att ladda ner nåt till på deras support sida som länken pekar mot så det funkar inte alls.

 

Finns det något annat bra program, tredje part, som fungerar att synka kontakter i Outlook och anteckningar i Outlook med sin SGS2?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Då jag hade problem med Kies, så avinstallerad jag Kies med Revo. Sen nyinstallerda jag Kies. Ovh nu funkar det som det ska.

essin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...