Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Enkelt gratis program för att klocka Intel processor i Windows 7


qwinoa

Rekommendera Poster

Jag undrar om någon vet gratis program som man kan klocka Intel processorer med. Jag vill kunna använda det i Windows 7 Ultimate 64bitars och det sak vara ganska enkelt att använda. Typ att man bara skriver in den klock-hastighet man vill ha, trycker på ok, startar om datorn och så är det klart. Jag har en Intel i7 930 på 2.8GHz som jag skulle vilja snabba upp den lite. Kylningen sköter en Cooler Master v8. Om någon även vet hur mycket man kan klocka min processor med den kylaren jag har så tar jag gärna del av den informationen också!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, känner inte till något speciellt program för äldre moderkort, och vilket 1366 moderkort har du förresten?

 

Moderkorttilverkarna ex. ASUS har AU SUITE II med Auto tuning samt Manual tuning, men denna är för nya processorfamiljen 1155 och för moderkort med UEFI BIOS, där programmet kan skriva direkt och ändra i UEFI BIOS inställningarna.

 

Intel Core I7 930 har en standard frekvens på 2.8Gz och turbo mode 3,06GHz

http://ark.intel.com/products/41447/Intel-Core-i7-930-Processor-%288M-Cache-2_80-GHz-4_80-GTs-Intel-QPI%29

 

Jag skulle vara väldigt försiktig med att överklocka och det är viktigt att hålla koll på temperaturerna. Börja i små steg och kontrollera stabilitet och temp.

 

Här finns annars guider:

Clunk.org.uk Core i7 Overclocking Guide For Beginners.

 

forums.techarena.in/guides-tutorials:

How to Overclock Intel Core i7 920 & Core i7 930 to 4.0 GHz

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...