Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

android market är konstigt


Emilemil

Rekommendera Poster

hej

Har en lg p500 med android 2.2 och försökte intallera firefox (kräver android 2.0) på den från android market (https://market.andro...e=search_result)

men det funkade inte, har även hittat appar som står att den kräver 2.1 men de funkar inte att installera..

 

Någon som han någon idé varför det inte funkar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag inte minns fel så är Firefox för Android än så länge en beta version så det kan vara anledningen till varför den inte kan installeras, det är någon bugg.

 

Sen så finns det andra saker än vilken Android version man har som sätter stopp för att vissa appar inte kan installeras. Det kan vara så att din mobil inte har tillräckligt bra hårdvara för att appen ska kunna köras och då installleras den inte.

 

Vilka andra appar har du försökt installera som inte har lyckats?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej

Har en lg p500 med android 2.2 och försökte intallera firefox (kräver android 2.0) på den från android market (https://market.andro...e=search_result)

men det funkade inte, har även hittat appar som står att den kräver 2.1 men de funkar inte att installera..

 

Någon som han någon idé varför det inte funkar?

 

Har du försökt att hämta den från appen Market?

Men det är också som esd säger, att det är bara en beta, men den är stabil.

 

Eller försök att installera den via Mozilla.com .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag inte minns fel så är Firefox för Android än så länge en beta version så det kan vara anledningen till varför den inte kan installeras, det är någon bugg.

 

Sen så finns det andra saker än vilken Android version man har som sätter stopp för att vissa appar inte kan installeras. Det kan vara så att din mobil inte har tillräckligt bra hårdvara för att appen ska kunna köras och då installleras den inte.

 

Vilka andra appar har du försökt installera som inte har lyckats?

 

ja firefox är fortfarande en bugg och det kanske kan bero på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du försökt att hämta den från appen Market?

Men det är också som esd säger, att det är bara en beta, men den är stabil.

 

Eller försök att installera den via Mozilla.com .

 

försökt hämta den via android maket på webben, funkar inte. hittar inte heller appen i mobilen.

funkar inte att ladda ner den från mozillas hemsida

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte hur man skulle kunna fixa det men jag tror att det är någon slags bugg i FF.

 

Men varför inte köra med den inbyggda webbläsaren eller Opera/Opera mini?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte att det är någon bugg i FF, kör själv android och använder FF, som jag hämtat via appen Market, fungerar utmärkt, kör också Opera Mini bredvid, fungerar också bra.

 

Har du testat att hämta denna FF via din dator, och sedan manuellt föra över den till din mobil?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte hur man skulle kunna fixa det men jag tror att det är någon slags bugg i FF.

 

Men varför inte köra med den inbyggda webbläsaren eller Opera/Opera mini?

 

anväder firefox på datorn och skulle gärna vilja synka mobilen med datorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte att det är någon bugg i FF, kör själv android och använder FF, som jag hämtat via appen Market, fungerar utmärkt, kör också Opera Mini bredvid, fungerar också bra.

 

Har du testat att hämta denna FF via din dator, och sedan manuellt föra över den till din mobil?

 

det går inte att ladda ner den till datorn. mozilla hänvisar till en mobil sajt som sedan kopplar den en till android market i mobilen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...