Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Lön som andel av fakturerad intäkt (sap-konsult)


Timotheos

Rekommendera Poster

Hej,

 

Har fått ett erbjudande om ett jobb som SAP-konsult och funderar på vad jag ska begära i lön.

 

Jag är främst ABAP-utvecklare men har även "superanvändar"-kompetens inom SD/MM/FI och har 12 års erfarenhet av SAP.

 

Finns det någon generell "faktor" att använda sig av, typ att jag kan begära XX% av min förväntat debiterade intäkt som lön? Räknar med att kunna debitera ca 1,5 miljoner om året och tycker väl att 50000 i månaden borde vara en lön som går att försvara. Eller jag är snett på det?

 

Eller är det någon som vet vad en SAP-konsult med 10+ års erfarenhet kan tjäna i Malmö-regionen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av vad jag har hört så ligger det typ så här

 

Junior 24 000kr

 

2-4 års erfarenhet 30.000kr

 

5-7år 35-45.000kr.

 

Mer än så vet ja inte.

 

Så 50.000kr skulle nog inte vara något problem för 12års erfaranhet.

 

men sen är ju det upptill företaget.

 

Min gissning är att de börjar ge dig runt 40-45.000kr. Sen när du visat vad du går för så lär du lätt öka den mängden.

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Har fått ett erbjudande om ett jobb som SAP-konsult och funderar på vad jag ska begära i lön.

 

Du ska inte begära nånting. Du har fått ett erbjudande, du ställer kraven. Du säger vad du vill ha, dom säger ja eller nej. Det är inte du som ska säga Ja eller Nej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Nu är det klart med det nya jobbet. Drygt 43000 i grundlön och ca 8000 i bonus om jag fakturerar som snittkonsulten på bolaget.

Så jag är nöjd. Ungefär som en genomsnittlig SAP-utvecklare och då ska man beakta att jag inte är placerad i Stockholm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...