Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälp med formatering av HD!


target52

Rekommendera Poster

Hej, finns det någon som kan hjälpa mig med mitt formateringsproblem enligt följande:

Jag har en HP- dv 6505-eo där jag har installerat Windows 7 ultimate i stället för vistan. Problemet är att jag tycker den är seg och vill nu formatera om hela disken. Jag gör som jag gjort tidigare genom att trycka ner F10 vid uppstart för att komma in i bios men väl där inne hittar jag ingenstans där jag kan välja formatering av HD. Vore tacksam om någon kunde förklara "step by step" för jag är inte något superproffs på detta. Är det skillnad att formatera den nu bara för att jag installerat 7:an ? Vore jättetacksam om någon kan hjälpa mig. :blush:

 

MVH

target52

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har visserligen aldrig installerat Vista eller W7 men om man sätter i skivan och låter datorn starta upp från den så torde man väl få val, likt XP, att formatera?

 

Att kunna formatera från BIOS har jag aldrig sett, däremot att välja startordning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

På min bärbara HP så kan man trycka ESC vid start och man får då ett antal val F11 väljs om man vill återställa från recoverypartitionen.Man kan naturligtvis trycka direkt på F11 om man så vill.

 

F10 leder hos mej också till BIOS inställningar ,men där inifrån kan man inte återställa datorn.

 

LARSAS

 

Återställning till Vista med recoverypartitionen förutsätter att partitionen ej raderades vid installationen av Win 7.Om den finns kvar borde framgå av diskhanteraren eller "Datorn"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bios har inte något formateringsverktyg så du måste starta med skivan i, om den inte hittar skivan när du startar så du gå in i bios och ändra bot-ordningen så dvd´n står först sen är det bara göra som det står.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, finns det någon som kan hjälpa mig med mitt formateringsproblem enligt följande:

Jag har en HP- dv 6505-eo där jag har installerat Windows 7 ultimate i stället för vistan. Problemet är att jag tycker den är seg och vill nu formatera om hela disken. Jag gör som jag gjort tidigare genom att trycka ner F10 vid uppstart för att komma in i bios men väl där inne hittar jag ingenstans där jag kan välja formatering av HD. Vore tacksam om någon kunde förklara "step by step" för jag är inte något superproffs på detta. Är det skillnad att formatera den nu bara för att jag installerat 7:an ? Vore jättetacksam om någon kan hjälpa mig. :blush:

 

MVH

target52

 

:thumbsup:Underbart nu fungerar det, tack för hjälpen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...