Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Använder du något “Print Screen” program?


Thirteen

  

5 medlemmar har röstat

  1. 1. Använder du något “Print Screen” program och i så fall vilket?

    • Ja, jag använder ett sånt program ibland. Se nedan vilket.
      5
    • Jag kan nog komma behöva använda ett sånt program.
      0
    • Nej, jag ser inget som helst behov.
      0


Rekommendera Poster

De jag använder är Snipping Tool och Paint, som båda finns i Windows 7. De uppfyller mina "Print Screen" behov till 100%.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder Vistas Skärmklippverktyget (Snipping Tool) och ibland Alt+PrintScreen om det gäller t ex en meny som försvinner när man använder skärmklippverktyget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

I Windows 7 Skärmklippverktyget (Snipping Tool) som jag lagt i aktivitetsfältet.

 

På Windows XP Laptopen har jag i många år använt ScreenPrint 32 som jag tycker är helt suveränt för XP.

Brukar inte autostart, eftersom det inte används mer än ibland. Man konfigurerar hur "Screen capture" utförs samt att antingen direkt spara till fil eller till urklipp etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Jag använder Vistas Skärmklippverktyget (Snipping Tool) och ibland Alt+PrintScreen om det gäller t ex en meny som försvinner när man använder skärmklippverktyget.

 

Startar man verktyget och klickar avbryt eller [Esc] men den är ändå uppe, så är det bara att öppna en sådan meny och trycka [Ctrl] + [PrintScrn] så kan man markera ytan med skärmklippverktyget över sådana menyer.

 

[Edit] I Windows 7 i varje fall.

[Edit 2] Verkar funka i Vista också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Startar man verktyget och klickar avbryt eller [Esc] men den är ändå uppe, så är det bara att öppna en sådan meny och trycka [Ctrl] + [PrintScrn] så kan man markera ytan med skärmklippverktyget över sådana menyer.

 

[Edit] I Windows 7 i varje fall.

Tack! :)

Det verkar fungera i Vista också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...