Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Säker borttagning av maskinvara i win 7


Gryynet

Rekommendera Poster

Hejsan.

skulle behöva hjälp för jag hittar inte "Säker borttagning av maskinvara" i win 7.

Letat som en tok men finner ingen lösning.

någon som kan hjälpa mej?

 

Mvh Grynet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

skulle behöva hjälp för jag hittar inte "Säker borttagning av maskinvara" i win 7.

Hos mig finns ikonen i systray. Den med gröna bocken på min bild.

 

 

S%e4kerBorttagning.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...

Ligger den inte där i meddelandefältet som på Sicurezzas bild så finns den under under "Visa dolda ikoner" klicka på "upp pilen".

 

post-73434-0-49233000-1312938554_thumb.png

 

Vill du hellre att den skall synas i meddelandefältet som på våra bilder och slippa ifrån ett klick så:

klicka på upp pilen > klicka på Anpassa >leta reda på Utforskaren - Säker borttagning av maskinvara > välj i rullgardinslisten "Visa ikon och meddelanden" => så kommer den att visas på meddelandefältet.

 

Vänsterklicka på ikonen och välj enhet som skall kopplas ifrån.

 

Obs att den endast kommer fram om du har kopplat in en enhet som kan tas bort via denna funktion. Så fort alla sådana enheter är urkopplade så försvinner också ikonen - vilket är bra.

 

Vill du ha flera ikoner framme så gör lika för dessa ex. högtalarikonen för Volymkontrollen (ifall du har denna igång vill säga). Eller du kanske vill dölja någon då väljer du "Visa endast meddelanden" i rullgardinslisten.

 

post-73434-0-94085400-1312939040_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...