Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Docka till bärbar dator


saint19

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag letar efter en dockningsstation till min gamla bärbara fujitsu i Amilo-serien (vars skärm är trasig) och har sett att det finns "universaldockor", t.ex. Asus, Kensington och Targus.

 

Min fråga är om det finns någon på forumet med erfarenhet av dockningsstationer i allmänhet och dockningsstationer till Amilo-netbooks i synnerhet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En dockningsstation är bra om du har en fast arbetsplats där du vill använda din bärbara dator med tangentbord och mus men samtidigt vill ha möjligheten att snabbt plocka med dig datorn.

 

I och med att skärmen är trasig på din dator så undrar jag direkt hur pass intresserad du egentligen är av att ta med dig datorn. Ska den bara vara på ett ställe så behövs inte en dockningsstation. Kan ju ändå vara vettigt att ha en om man vill ha någon videoutgång som inte finns annars eller fler USB portar.

 

De universaldockor jag sett har inte haft utgång för skärm utan är snarare en variant av USB-hubb som gör att du kan koppla in tangentbord, mus, högtalare osv med bara en USB-sladd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Du menar alltså att jag lika gärna kan koppla extern skärm, mus och tangentbordet direkt i laptopen? Ja, det kanske är lika bra.

 

-------------

 

Jag har även en nyare laptop av märket Toshiba som saknar firewire-port och jag kan inte hitta nån plats för expansionskort men om du tittar på bifogad bild ser du något som liknar en svart lucka ovanför usb-porten...vad är det som döljer sig där? plats för ett PCI-kort?...står inget i manualen och ingen verkar veta.

 

Jag behöver en firewire-port till ett externt videokort och undrar hur jag ska ta mig förbi det här problemet?

post-73766-0-25956100-1290600234_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...