Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

HJÄLP! SNÄLLA GUUD!!!!!


Erik V

Rekommendera Poster

Hej!

 

Min bror har en Fujitsu Siemens Scaleo X och då han starta datorn för några veckor sedan så visa det ingenting på skärmen!

Han tog den hem till mig så testade jag med ett annat grafikkort, men det fungerade ändå inte.

Så testade jag med andra RAM-minnen, det fungerade inte heller, så kopplade jag ur DVD-läsarna och hans hårddiskar men ingen framgång. Och nu igår så bytte jag moderkort, men exakt samma problem! Ett original Scaleo X moderkort och ett ASUS! Så nu behöver jag hjälp av er alla! Kan det vara processorn eller är det nåt annat?

!!OBS!! Jag har testat allt utom en annan processor!

 

Keep me posted. eMacMaster98

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst kan det vara processorn som gått sönder.

Har du testat med ett annat nätaggregat? För även om fläktarna snurrar så kan nätaggregatet vara för dåligt för att ge tillräckligt med ström till processorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst kan det vara processorn som gått sönder.

Har du testat med ett annat nätaggregat? För även om fläktarna snurrar så kan nätaggregatet vara för dåligt för att ge tillräckligt med ström till processorn.

Hej o tack för ditt svar!

 

Och ja, jag har redan testat med ett annat nätaggregat.

Men första gången jag tog ut den så var det en böjd pigg på processorn, kan verkligt en processor fungera med en böjd pigg? Jag menar, han har ju använt datorn i säkert 3 år typ :/

Tack för svar och mer idéer PLZ :)

 

Keep me posted. eMacMaster98

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror ju lite på vilket processorben som var böjt. Det kan ju kanske ha blivit böjt när du tog ut processorn. Har du nu rätat ut benet så att alla ben sitter i sina hål?

 

Har du fått bort all gammal kylpasta och lagt på ytterst lite ny i samband med att du har satt på kylflänsen igen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror ju lite på vilket processorben som var böjt. Det kan ju kanske ha blivit böjt när du tog ut processorn. Har du nu rätat ut benet så att alla ben sitter i sina hål?

 

Har du fått bort all gammal kylpasta och lagt på ytterst lite ny i samband med att du har satt på kylflänsen igen?

Ja, jag har fått bort gammal kylpasta och lagt dit nytt. (Har gjort det förut ;))

OJOJ, Jag kanske var lite otydlig i första inlägget. Datorn slår igång, och alla lampor och sådant, men inget på skärmen, har testat flera olika skärmar men samma sak.

 

Keep me posted. eMacMaster98

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har bytt ut allt utom processorn så är det ju troligen processorn.

Hej och tack för det!

Jag ska höra med en data-kunnig som jag känner om han har nån processor :)

 

Keep me posted. eMacMaster98

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...