Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Min Dator stängs helt plöysligt bara av???


patanp@

Rekommendera Poster

Hej på er alla!

Jag har fått ett problem med min dator. Den är relativt ny ca 9mån,Acer 7720G. På senare tid har den helt plötsligt börjat stänga av sig helt plötsligt. Det gick så långt att jag ominstallerade XP på Datorn, och jag hade väldiga problem med det oxå jag kom till en punkt där jag skulle göra val och då svartnade allt,detta upprepades ett flertal ggr. Tillslut så fick jag det att funka i alla fall. Nu har det börjat igen med dessa mysko avstängningar. Alla kablar är i (Strömsladden etc). Men har upptäckt att det går MYCKET bättre att starta datorn å den inte stängs av i alla fall 50% av ggr om jag drar ut alla usb sladdar från datorn.

Är det nån som känner igen problemet eller kan ha ett hum om vad det som kan vara fel?

Tackar på för hand Mvh:Patrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det första jag tänker på ifall det är värmeproblem med din dator och att den stängs av när datorn överhettas. Har för mig att vissa modeller av ACER har ett program som övervakar och kontrollerar kylningen i datorn och att detta program bör vara igång för annars finns risken för överhettning. Vet dock inte ifall din dator har detta.

Annars om det håller på så, så bör du ta kontakt med återförsäljaren eller ACER, för du bör ha garanti på datorn än.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en sk. grej med tre fläktar som datorn står på, just för kylningen. Jag tror ni vet vad det e för grej kostade 299:-. Mvh:P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det något program från Acer som visar temperaturer i datorn? Antingen att det följde med eller att det går att ladda ner från Acers webbsida med drivrutiner och program för din dator.

 

Har du många USB-anslutna enheter? Har de egen strömförsörjning eller drar de ström från datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med om att det låter som värmeproblem. Däremot verkar det konstigt att värme skulle bli ett problem om man har en sådan där kylare under datorn? :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har 1 extern Hdd 500GB,1 USB hubb som jag kopplat mitt sladd lösa tangentbord med mus (men ta-bordet samt musen har egna batteri) och sen har jag en TRE dong så jag kommer ut på internet. Datorn har oxå 4st usb uttag. Mvh: P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har hårddisken och USB-hubben egen strömförsörjning eller drar de ström från datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa att köra utan batteri, dåliga batterier kan ibland orsaka dylika fel. Annars tippar jag på moderkortet. /Mats

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vare sig den externa hdd har egen strömförsörjning el. usb hubben.

Datorn kanske inte orkar med att strömförsörja allt och i så fall bör det bli bra med en USB-hubb som har strömförsörjning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska du inte testa att starta utan alla usb kontakter i och bara mus och tangentbord? Nu har en av tangenterna på min dator hoppat av :D:D:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill tacka för alla fina tips jag fått. Jag ska testa med en hubb med egen strömförsörjning om det finns såna att få tag på. Tack så hemskt mycket ska ni!

Mvh: P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...