Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Allt slutar fungera när datorn går i sleep!


Nickster

Rekommendera Poster

Hej! jag köpte i början av denna månaden en ny dator http://www.expert.se/Product/Product.aspx?id=4814791

 

Varje gång den går i sleep slutar allt annat i princip att fungera.. Tv blir helt laggig (bilden) den andra datorn blir hur seg som helst. Playstationen vill inte logga in på Playstation network. Allt som har med interent slutar fungera.

 

Den andra datorn blir inte bara seg när jag surfar, hela datorn blir.

Tycker detta är hur skumt som helst.

 

Använder ingen router. Direkt port.

Använder telias fiber nät 100/10 mbps.

 

Hoppas ni kan hjälpa mig eftersom detta är ett väldigt jobbigt problem. Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är problemet att du inte kan starta upp datorn igen när den gått ner i sleep mode?. Det finns ett problem om man använder USB-mus eller tangentbord. Gå till enhetshanteraren, I Enhetshanteraren högerklicka på USB-musen och välj Egenskaper. Klicka på fliken Energisparfunktioner. Avmarkera(om den är markerad)eller Markera(om den inte är markerad) Tillåt att den här enheten för att väcka boxen datorn och klicka sedan på OK. Vet inte om detta är ditt problem, men värt ett försök.

 

Mvh/Hazard

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är problemet att du inte kan starta upp datorn igen när den gått ner i sleep mode?. Det finns ett problem om man använder USB-mus eller tangentbord. Gå till enhetshanteraren, I Enhetshanteraren högerklicka på USB-musen och välj Egenskaper. Klicka på fliken Energisparfunktioner. Avmarkera(om den är markerad)eller Markera(om den inte är markerad) Tillåt att den här enheten för att väcka boxen datorn och klicka sedan på OK. Vet inte om detta är ditt problem, men värt ett försök.

 

Mvh/Hazard

Det är inte den datorn som går i sleep det blir problem med. Allt som använder internet blir hur segt som helst. Använder trådlös mus och tangentbord

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En enkel lösning är att stänga av sleep-funktionen.

Njaa, vill ju inte att datorn ska dra onödig massa störm när jag håller på att ladda ner något :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sleep är väl ett sovläge då processorn ska vara avstängd och det innebär att den inte kan köra något program som nedladdning under tiden.

http://windows.microsoft.com/en-US/windows7/Sleep-and-hibernation-frequently-asked-questions

http://windows.microsoft.com/sv-se/windows7/Sleep-and-hibernation-frequently-asked-questions

Eller missförstår jag vad du menar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
eandersson

Hjälp!!!

Data har slutat fungera...

Jag tryckte data i sleep läge...och ....katastrof....snälla hjälp...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Händer det något alls när du trycker på strömbrytaren?

Vad är det för dator, tillverkare och modell?

Hur gammal är den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jari Karivainio

Njaa, vill ju inte att datorn ska dra onödig massa störm när jag håller på att ladda ner något :)

 

Du skriver att du inte använder någon router. Det torde betyda att alla andra datorer i ditt "nätverk" ansluter till internet via datorn som går in i viloläge (sleep). Detta borde innebära att nätverkskortet som de andra datorerna accesserar internet genom slutar att fungera. Mitt råd blir att du bör investera i en router och med hjälp av den bygga upp ett hemmanätverk och internetanslutning som alltid är tillgänglig.

 

/// Jari

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...