Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Angående partioner


krilleett

Rekommendera Poster

Jag har nu efter mycket strul lyckats installera mitt Windows 7 så att det fungerar perfekt.Problemet är att jag fick installera programet på en ny partion som datorn kallar "D". Jag har även en version av windows 7 installerat på en partion som datorn kallar "C". Av någon anledning fungerade den installationen inte tillfredsställande. Som det är nu måste jag välja vilket Windows jag vill starta vid uppstart. Hur är det med dessa partioner. Är det någon av dom, som datorn räknar som huvudpartion? Om jag tar bort Windows från partion "C", startar den då automatiskt från partion "D"? Eller går det på något sätt att få datorn att starta från "D" utan att behöva göra ett val vid uppstart?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du tar bort Windows 7 från C: kommer du fortfarande att behöva välja installation. Detta för att det finns en startmeny skapad när du installerade Windows 7 andra gången.

Jag skulle föreslå att du raderar båda dina partitioner och installerar om Windows 7 på C: igen. På så sätt får du en ren dator utan startmeny.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du tar bort Windows 7 från C: kommer du fortfarande att behöva välja installation. Detta för att det finns en startmeny skapad när du installerade Windows 7 andra gången.

Jag skulle föreslå att du raderar båda dina partitioner och installerar om Windows 7 på C: igen. På så sätt får du en ren dator utan startmeny.

Ok! Tack för hjälpen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...