Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Trådlöst internet, hjälp


khaled_jamal

Rekommendera Poster

Hej,


Jag har BELKIN nätverkskort, den funkade perfekt men här om dagen slutade den att fungera men det konstiga är att den hittar alla trådlösa internet som är i närheten förutom min :S ja har dessutom testat med att flytta nätverkskortet till en annan dator som ligger nära routern men det funkar ändå inte.

är det dags för att köpa ett nytt nätverkskort eller kan man fixa det på något sätt ?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du säker på att något inte hänt med din router? Om nätverkskortet hittar andra nätverk men inte ditt bör det vara något med din router som inte stämmer och inte med nätverkskortet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du säker på att något inte hänt med din router? Om nätverkskortet hittar andra nätverk men inte ditt bör det vara något med din router som inte stämmer och inte med nätverkskortet.

förlåt att jag inte nämnde något om detta, men min router funkar perfekt jag sitter vid min bärbara datorn just, det funkar även på den andra stationära datorn och på  min mobil så det är inget fel på routern.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din bärbara fungerar med routern, din stationära fungerar med din router och din mobil fungerar med din router. Vad har du Belkinnätverkskortet till?

Hur kopplar du din mobil (förmodar att det är en telefon) till din router?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din bärbara fungerar med routern, din stationära fungerar med din router och din mobil fungerar med din router. Vad har du Belkinnätverkskortet till?

Hur kopplar du din mobil (förmodar att det är en telefon) till din router?

hehehe jag har 2 stationära datorer och den ena fungerar men det gör inte den andra fast att den funkade perfekt igår.

Jag har en Nokia 5800 och den har WLAN så det går jätte bra med att ansluta den till routern.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det första du kan göra är att använda command promten , skriv cmd vid "kör"
 sen "ipconfig /release"
sen "ipconfig /renew" utan sittuations tecken, vad du gör är att få nya ip adresser
till ditt nätverks kort.


Mera att göra kolla drivrutiner

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fungerade ditt Belkinkort igår igen? Kan du ha glapp någonstans? Har du skrivit in SSID och nätverksnyckeln på den dator du använder Belkin på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gick inte så bra med ip/renew och config :S jag bifogar en bild så får ni se hur det är.
SSID vet jag inte ens vad det är lol men nätverksnyckeln har jag skrivit in ja. 


Untitled-1.jpg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SSID är nätverksnamnet du givit nätverket. I din router lägger du in om nätverket skall heta "Belkin" eller något annat du själv önskar. Om du dessutom markerar (om det går) att nätverksnamnet inte skall synas (Hide SSID) så hittar inte enheter i nätverket just detta nätverk. För att ansluta till nätverket måste du ställan in nätverksanslutningen på den dator du kopplar in din Belkin att den skall ansluta till ditt nätverk även som inte SSID visas. Om du inte har den inställningen konfigurerad så kommer inte din dator att ansluta, även om alla inställningar är korrekta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...