Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

PayPal förbjuder E-kort


Martin89

Rekommendera Poster

PayPal har slagit igenom som förmodligen den bästa betalningsmetoden online. Alla har vi förmodligen använt det mer eller mindre.

Men så finns det en annan funktion som börjar bli mer känt och använt. Swedbank... (och kanske fler) ...har infört E-kort som är ett program som tillhandahåller en tjänst där du kan skapa virtuella kontokort med en bestämd summa på och utgångsdatum.

Detta blev snabbt en självklarhet för mig då jag aldrig varit så glad för att skicka ut mina kontokorts uppgifter ut i cyberspace.

Jag har altid använt det till att betala för köp på diverse olika sidor där jag beställer saker så som t.ex Komplett.

Vad jag dock aldrig förstått är varför jag alltid haft strul med att betala något med PayPal. Köpen kunde inte genomföras TROTS att jag hade pengar på mitt konto och min bank hade sagt att det var inget fel på mitt konto.

Så jag testade att på nytt  göra ett köp på PayPal fast denna gången med en annan e-mail än den jag tidigare använt. Det funkade! Köpet gick igenom!

Tydligen kan du inte göra ett nytt köp med ett annat kort på samma e-mail när du använder PayPal.

Jag mailade PayPal angående detta och förklarade i detalj hur detta hade att göra med e-kort.

Detta fick jag till svar.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

[i]Dear Martin Weinmer,

Thank you for contacting PayPal in relation to your email.

PayPal does accept virtual and pre paid credit cards providing they have a
visa, master card or AMEX logo.

The only negative thing about using these cards is that you will always
have to add a new card each time and PayPal does have a policy that a
maximum of 15 credit cards can be added to an account and this is
regardless of whether or not they are prepaid cards or not.

Thank you for being part of the PayPal community.

Yours sincerely, [/i][b]
XXXXX[/b][i]
Resolution Services Department
PayPal, an eBay Company

Copyright © 1999-2009 PayPal. All rights reserved.

PayPal (Europe) S.à r.l. et Cie, S.C.A.
Société en Commandite par Actions
Registered Office: 22-24 Boulevard Royal L-2449, Luxembourg
RCS Luxembourg B 118 349

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

[/i]Paypal stöttar säkrare betalningsmetoder och så gör de så här?
Lååååågt!
[i] [/i]
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...
petertilling

PayPal har slagit igenom som förmodligen den bästa betalningsmetoden online. Alla har vi förmodligen använt det mer eller mindre.<br/><br/>Men så finns det en annan funktion som börjar bli mer känt och använt. Swedbank... (och kanske fler) ...har infört E-kort som är ett program som tillhandahåller en tjänst där du kan skapa virtuella kontokort med en bestämd summa på och utgångsdatum.<br/><br/>Detta blev snabbt en självklarhet för mig då jag aldrig varit så glad för att skicka ut mina kontokorts uppgifter ut i cyberspace.<br/><br/>Jag har altid använt det till att betala för köp på diverse olika sidor där jag beställer saker så som t.ex Komplett.<br/><br/>Vad jag dock aldrig förstått är varför jag alltid haft strul med att betala något med PayPal. Köpen kunde inte genomföras TROTS att jag hade pengar på mitt konto och min bank hade sagt att det var inget fel på mitt konto.<br/><br/>Så jag testade att på nytt  göra ett köp på PayPal fast denna gången med en annan e-mail än den jag tidigare använt. Det funkade! Köpet gick igenom!<br/><br/>Tydligen kan du inte göra ett nytt köp med ett annat kort på samma e-mail när du använder PayPal.<br/><br/>Jag mailade PayPal angående detta och förklarade i detalj hur detta hade att göra med e-kort.<br/><br/>Detta fick jag till svar.<br/><br/>~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~<br/><br/><pre>Dear Martin Weinmer,<br/> <br/>Thank you for contacting PayPal in relation to your email.<br/> <br/>PayPal does accept virtual and pre paid credit cards providing they have a <br/>visa, master card or AMEX logo.<br/> <br/>The only negative thing about using these cards is that you will always <br/>have to add a new card each time and PayPal does have a policy that a <br/>maximum of 15 credit cards can be added to an account and this is <br/>regardless of whether or not they are prepaid cards or not.<br/> <br/>Thank you for being part of the PayPal community.<br/> <br/>Yours sincerely, <br/>XXXXX<br/>Resolution Services Department <br/>PayPal, an eBay Company <br/> <br/>Copyright © 1999-2009 PayPal. All rights reserved.<br/> <br/>PayPal (Europe) S.à r.l. et Cie, S.C.A.<br/>Société en Commandite par Actions<br/>Registered Office: 22-24 Boulevard Royal L-2449, Luxembourg<br/>RCS Luxembourg B 118 349<br/><br/>~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~<br/><br/>Paypal stöttar säkrare betalningsmetoder och så gör de så här?<br/>Lååååågt!<br/> <br/> </pre>

 

Vill passa på att varna för PayPal, har själv använt paypal i 5-6år tills nyligen då det har varit vanligt att säljare på ebay (främst från öst) skickar kopior förfalskningar på produkter.

 

Om du tror att du är skyddad med Paypal som betalnings metod tror du fel, jag gjorde allt rätt, kontaktade paypal/ebay, begärde tillbaka pengar, skicka tillbaka produkten i rekommenderat brev, ändå underkände Paypal detta och vägrar återbetalning.

 

Mer och mer förfalskningar, kopior etc säljs ut på ebay, betalas via paypal och du blir blåst. Paypal och ebay medverkar till, tillåter dessa personer att fortsätta att sälja piratkopior av välkända varumärken

 

Så akta er för att använda er av paypal, var försiktiga vid köp av produkter via ebay, risken är stor att ni köper kopior, förfalskningar

 

Mvh

Peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...