Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälp! Problem med skrivarinstallation


kalh

Rekommendera Poster

Lite bakgrundsfakta: Jag har en HP Pavilion M8075 och till den köpte jag en HP Color LaserJet 3600 (ej för nätverk). Den hör hemma i gruppen ?Små & medelstora företag? med Support från HP:s ?Företagssupport?! Skrivaren tillhör nu gruppen ?Utgångna modeller?. När jag köpte den fick jag med i paketet en installations CD (version 2.0) som min M8075 inte kunde läsa? Trolig orsak: M8075 har Vista och CD?n för CLJ 3600 tillverkades innan Vista var ute.I dag är problemet:Jag vill ansluta och använda min CLJ3600 till en äldre PC (ej HP) med Windows XP installerat.Jag har från HP:s hemsida hämtat hem all tänkbar ?Software och drivers?.Från ?Företagssupporten? rekommenderats att leta upp ?HP Scrubber.exe för HP CLJ 3600? att använda för att sopa bort alla spår efter varje installationsförsök! Den är hämtad och använd efter varje gång som jag försökt att köra installationsprogrammen(olika versioner)ALLA installationsförsök har misslyckats? d.v.s. ingen CLJ 3600 har kommit in i ?Skrivare och Fax?! ALLA försök avslutas med att det varit problem med installationen och att skrivaren kanske inte fungerar eller inte skriver ut.Efter ett sista försök med ?Företagssupporten? och på mitt eget förslag så skickade de en nyare CD med version 3.0? Men inte heller med den gick det att installera CLJ3600????!!!
Varför?  När jag i slutet av installationen kommer till: - ?Drivrutinsinstallationen är slutförd? Anslut (återanslut) enheten till datorn för att slutföra installationen?. Jag ansluter USB-kabeln till datorn? Samtidigt kommer det upp ?Ny maskinvara har hittats HP Color LaserJet 3600.?Jag får ?meddelanden? också som lyder?Nödvändiga filer på PDL_COMMON behövs, kopiera filer från osv.??Det går inte att kopiera filen. Kontrollera att den angivna sökvägen är korrekt eller ändra den och sätt i följande disk i den angivna enheten PDL_COMMON. ?                                                                                              ?Sätt i en CD med PDL_COMMON?Några exempel på de HP CLJ 3600 filer som inte finns ? sökväg PDL_COMMON.hpz3r052.dllhpzst052.dllhpzsc052.dtdHPZIPPR12.DLLHPZISN12.DLLHPZIDR12.DLLPlus ca 20 filer till?.Jag tycker ju att allt det som är ?nödvändigt? skall finnas med på CD-skivan eller gå att hämta hos HP?s hemsida. Jag har ju inget ?lager? mig veterligt?Finns det någon som vet mer om detta än HP:s ?Företagssupport??Tacksam för alla tips!kalh 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ultimatescar
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej ultimatescar!
Sorry, men det du föreslår är sådant som jag redan hämtat och försökt att få skrivaren installerad med. Jag ansluter med USB-kabel och den är inte dn eller n för ett nätverk.
Nedanstående är hämtade från HP's hemsida. Och det är allt som finns för CLJ3600. 
a) HP Color LaserJet 3600 Series Printers World Wide Printing System, Current version 61.071661.41 2 May 2007 Size 147,5 MB

B) HP colorLaserJet 3600 printing system. Current version 61.063.461.41 22 Jan 2008 Size 48.8 MB

c) DRIVER HP Color LaserJet 3600 host based driver. Current version 61.082.61.41 26 Nov 2008 Size 14.2 MB

Till idag så har alla FÖRSÖK med ovanstående SOFTWARE och DRIVER MISSLYCKATS!

Ingenstans finns de NÖDVÄNDIGA filer som behövs...De som finns på PDL_COMMON.

Så tyvärr... hoppas någon annan vet
kalh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ultimatescar! Tack för all möda du har lagt ner på att hjälpa mig.
Jag fann några "korn" som jag har jobbat med nu...
Och till min förvåning så finns min HP Color LaserJet 3600 i mappen Skrivare och Fax.
Jag anslöt USB-kabeln och körde "Guiden lägg till ny maskinvara, valde en USB-port och hittade CLJ 3600 bland alla HP skrivare...och häpp så var det klart!

Vad skall man med installationsskivor till när de ändå inte fungerar?

Perfekt utskrift av testsidan, dock händer det varje gång som jag stoppar i USB-kabeln igen att meddelandet kommer upp som vill att man skall söka efter nödvändiga filer på PDL_COMMON. Jag väljer avbryt, så blir OK igen.

Tack till dig Ultimatescar!
kalh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...