Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skit i registret genom tidigare virus som spökar (tror jag)


pwrslave

Rekommendera Poster

Hej.

Köpte och byggde ihop enhptc för en liten tid sedan och drabbades av lite virus bär jag installerade lite grejjer från polarns dator (råkade inaktivera norton för att snabbare hitta varandra på nätverket)

Hursomhelst. Jag är rätt säker på att det ligger skit i registret somspökar och där är jag inte så haj på allt men det verkar finnas duktiga personer här somgärna hjälper till.

Det somhänder nu är att vissa program som fungerat bra tidigare inte vill sig alls trots otaliga formateringar och ominstllationer. Det jag inte tycker om är att xp kommer ihåg vissa konfigurationer efterominstallering och det skulle jag i första hand vilja får bort. Alltså få dator bios och allt att vara precis så rent som det var när jag byggde ihop burken.

Iexplorer fungerar inte heller, vilket iofs inte stör eftersom jag kör mozilla men jag jag år heller inte fjutt på windows update.


All hjälp vore tacksam.


Mvh Christian

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du menar att du verkligen har formaterat om hårddisken och gjort allt från början så är det inga virus eller inställningar i Windows kvar.

I BIOS så brukar det finnas ett val som heter Load optimized defaults eller något med factory settings och med det så får man tillbaks BIOS-inställningarna till hur de var från början.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jättesnabbt svar, Tack!!

Biosen har jag kört "Restore default values" eller liknande ja och ominstallerat xp med total formattering. Dock ej D: partionen



Men jo problemen kvrastår

Tillexempel har jag tidigare ställt in att jag inte vill den här datorn, nätverks ikoner etc men vid varje ominstallation som kommer xp ihåg det. Standardutförande är ju att de visas, skulle därmed vilja veta om det går att "total rensa" all sån infromation

Varför funkar det inte att surfa med iexpoler. Det gör mig lite förbryllad. Startade just för att testa och hela aktivitets fältet startmeny och sånt låser sig i ca 45 sek.
Text i statusfältet visar "Identifierar inställningar för proxy" vilket känns som nåt som är inlägt för att förhindrawindows update tex.

Ett annat program som totalvägrar starta, som fungerat förut, är utorrent.

Är inte helt novis på datorer men det här ser jag inte nån förklaring till om systemet ska vara helt rent.



Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beroende på vad du har på D: så kan ju inställningar ligga där.

Proxy är något man ställer in i Internet-alternativ - Anslutningar - LAN-inställningar
Proxy har inget samband med att förhindra Windows Update.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...