Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

linux till en gammal dator


zamliman

Rekommendera Poster

nej asso  ibörjan av instalationen så gör den saker och grejer och sen sttartar den om för att fortsätta instalationen men då börjar den bara om instalatinonen e inte ens när att bli klar

Då datorn startas om ska du inte ha skivan i datorn, så fort den ska börja med det tar du ut skivan. Eller har du inte skivan i?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nepp det löste facktist inget.
men vad ska jag göra den startar bara om igen och igen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har testat allt inget funkar jag har till och med testat hård disken i min andra dator men det funkade
men på min data funkar det inte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du skriver testat hårddisken på andra datorn, menar du då kört testprogrammet eller har du installerat Windows på den utan problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du skriver testat hårddisken på andra datorn, menar du då kört testprogrammet eller har du installerat Windows på den utan problem?


jepp jag har instaalerat den utan boblem men jag tror inte jag har not problem med hård disken jag tror det e bios manske jag vet inte
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har googleat lite och alla som har saama problem har typ inte skrivit hur dom löste det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det inte är problem med hårddisken så är det nog något sorts problem med datorn. Hur tänker du när du tror att det är något problem med BIOS?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det inte är problem med hårddisken så är det nog något sorts problem med datorn. Hur tänker du när du tror att det är något problem med BIOS?


Har fixat problemet nu XD det visa sig vara ett av mina ram minnenDans den fungerade inte helt rätt så jag tog ut den och allt funkade utan problem och nu skriver jag från min hård disk och min dator XD har stoppat tilbaka ram minnet och den funkar bra nu
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska vi försöka med Linux till en gammal dator nu? Då din vanliga dator fungerar?




å juste det hadde jag glömt XD
ok men förra gongen jag försökte instalera linux till min externa alltså puppy så har jag gåt igenom de instrutioner som det stod överallt i internet men det funkar inte jag vet inte vad jag gör för fel
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...