Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

DVD-brännare


ScaniaR500

Rekommendera Poster

Hej. Hade tänkt mig att införskaffa en DVD-brännare och då har jag ett par frågor. Vet ni någon bra DVD-brännare som inte överstiger 300 kr. Den får inte överstiga 300 kr.

Och vet någon om LightScribe(Bränning av cd-etiketter direkt på cd:n) är något att ha?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här har du en lista på brännare som uppfyller dina villkor, dvs. max 300 kr:
www.prisjakt.nu/kategori.php?k=427#rparams=k=s19442217
Vet dock inte om du är ute efter SATA- eller IDE-anslutning...

Angående LightScribe, visst är det en kul grej (första tre gångerna) sen kommer du inte orka hålla på med det mer.
Har själv möjlighet men har endast testat det och inget mer.
Ingenting man måste ha med andra ord. Valet är ditt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv tycker jag light scribe är roligt och det imponerar på vänner och släkt. Kanske inte en funktion som man använder varje dag men den är bra att ha när man vill göra något extra snyggt.

Det finns brännare med light scribe som kostar lika mycket som brännare utan så jag skulle säga välj en med light scribe så är du förbered.

Tänk bara på att för att bränna light scribe måste du ha särskilda skivor. Dom kostar lite mer än vanliga cd:s men istället går dom inte så snabbt åt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för tipsen. har varit och köpt mig en dvd-brännare nu med LigthScribe. Det blev en Sony Nec Optiarc AD-7191A för 259 kp på MultiNet PC-Doktorn i HBG. Dock så var detta en bulkversion men ändå. Har hitentills bränt en DVD-RW skiva med ett par filmer och så långt har den fungerat perfekt. När jag köpte den fick jag inget mer än själva enheten för jag hadde ju redan de rätta kablarna.Och så kunne jag få en gratis lite-version av Nero 6 så det valde jag till och i det Nero-programmet ingår följande program/komponenter:

Nero Express 6 Version 6.6.0.19D
In CD 4
Nero Vision Express
Nero BackItUp
Nero Showtime
Nero Recode
Nero LigtScribe

Jag laddar upp en bild så att ni kan se hur den ser ut.

8470f7ee5b0d440c

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja, den är faktiskt ganska snygg och jag är hitentills jättenöjd med mitt köp och produkten. och jag tycker att den är en bra produkt till ett bra pris

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv tycker jag light scribe är roligt och det imponerar på vänner och släkt. Kanske inte en funktion som man använder varje dag men den är bra att ha när man vill göra något extra snyggt.

Det finns brännare med light scribe som kostar lika mycket som brännare utan så jag skulle säga välj en med light scribe så är du förbered.

Tänk bara på att för att bränna light scribe måste du ha särskilda skivor. Dom kostar lite mer än vanliga cd:s men istället går dom inte så snabbt åt.



ja, jag är medveten om att man måste ha speciella skivor. såkallade ligthscribe-kompatibla skivor
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...