Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bästa brandvägg?


Cecilia

Rekommendera Poster

Ingen brandvägg stoppar cookies, utan cookies stoppar man genom inställningar i webbläsaren antingen direkt eller med hjälp av t ex SpywareBlaster, och/eller genom ett bra antispionprogram.

Jag är mycket nöjd med Comodo-brandväggen, mycket inställningar om man vill peta med det.
Firewall Challenge

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Data-Tengil

Har haft Zonealarm (gratisvarianten) i 8 år men tycker den släpper in för mycket adware (adaction, adserver, doubbleclick etc) och annat som lägger sig som cookies, och undrar vilka alternativa brandväggar som finns att ladda ner som gratisvariant samt vilka ni därute själva rekommenderar. Vill ha en kraftfull brandvägg med mycket manuell inställning. Vad finns det att hämta till XP PRO SP2?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På rekommendationer i det här forumet har jag installerat Comodo brandvägg. Kanske bra, men ett omfattande klickande och godkännande av program som man kanske inte vet något om. Installerade just Windows Skrivbordssökning vilket resultarade i att jag mäste klicka OK cirka 50 gånger innan det blev installerat, tydligen mäste jag bland annat klicka OK för alla nya dll-filer. Helt omöjligt att veta om man av misstag godkänt något fult.

Betalprogram, t ex Panda, kan tydligen klara av att installera utan dumma frågor, programmet vet tydligen at t ex installationer från MS är OK!unsure.gif  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Comodo Firewall Pro består av två delar, dels brandväggen Firewall och sedan det särskilda skyddet Defense som inte är vanligt i andra brandväggar men som höjer säkerheten i datorn betydligt. Jag tror att det var för "Defense-skyddet" som du behövde godkänna dll-filer.
Har du sett att på Summary-sidan så finns längst ner en rad Switch to Installation Mode? Den är bra att trycka på när man ska installera något. Om man ser den eller inte kanske beror lite på vilken säkerhetsnivå (security level) man har satt. Jag har valt Clean PC Mode, men först så körde jag några veckor i Training Mode.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...