Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur få bort påminnelser i Office Outlook 2007


Olof Pettersson

Rekommendera Poster

Olof Pettersson

Hej alla kloka Office användare!

Jag har i avdelningen KONTAKTER under flere år lagt in påminnelser om mina kontakters födelsedagar. Och det funkar alltid bra, och ploppar upp varje år.

Men med tiden försvinner en del bekanta och vissa påminnelser behövs inte mer.

Var i programmet kan jag gå in där alla dessa påminnelser finns och där kunna ta bort sådana som inte mer behövs?

Tackar på förhand för ett gott råd

Olof

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Följande hittade jag på Microsofts sidor:

E-postmeddelanden, Kontakter och Uppgifter
1. Om du vill ange eller ta bort påminnelser markerar du e-postmeddelandet, kontakten eller uppgiften.

2. Klicka på Följ upp i verktygsfältet Standard och klicka sedan på Lägg till påminnelse.

Tips! Du kan snabbt flagga e-postmeddelanden som att göra-poster med hjälp av påminnelser. Högerklicka på kolumnen Flagga i meddelandelistan. Om meddelandet är öppet går du till fliken Meddelande och klickar på Följ upp i gruppen Uppföljning.  Klicka sedan på Lägg till påminnelse.

3. I dialogrutan Anpassat markerar eller avmarkerar du kryssrutan Påminnelse. Om du markerar kryssrutan anger du datum och tid för när påminnelsen ska visas.

4. Klicka på OK.




E-mail messages, Contacts, and Tasks
1. To set or remove reminders, select the e-mail message, contact, or task.

2. On the Standard toolbar, click Follow Up, and then click Add Reminder.

Tip You can quickly flag e-mail messages as to-do items by using reminders. Right-click the Flag Status column in the message list. Or if you have the message open, on the Message tab, in the Tracking group, click Follow Up, and then click Add Reminder.

3. In the Custom dialog box, select or clear the Reminder check box. If you select the check box, enter the date and time when you want the reminder to appear.

4. Click OK.
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Olof Pettersson

Ditt råd hjälpte mig, så tack för hjälpen!   Glad Påsk!

................Olof

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...