Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorn är död?


salala

Rekommendera Poster

Efter att ha installerat program bla ett äldre spel på min fyra år gamla bärbara slutade den fungera. När jag spelade spelet blev det plötsligt konstiga färger på skärmen och datorn stängdes av. När jag försöker start igen hörs bara några pip och den stängs av.(Pentium 4 ram 256 mb.) Går felet att avhjälpa?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skulle kunna vara överhettning eller överansträngt nätaggregat. Går det bättre nu när den har fått vila en stund?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mjaa..vill nog först börja med att säga..himmel va lite minne du har! Bara 256 i ram?? Har du XP? För att få datorn att gå bra lär du i alla fall ha 1 gb i minne, speciellt om du ska försöka spela spel. Skulle rekommendera dej att sätta i mer minne! Funkar datorn efter den fått svalna av? Laptops blir lätt överhettade. Funkar den inte i alla fall så kolla upp andra hårdvaror som typ hårddisk, grafikkort, cpu. Men bärbara är inte så långlivade och lika hållbara som stationära..så din dator har kanske tagit sin sista suck? Sen kan det finnas damm som täpper till ventilationen så den blir hetare än vanligt. Brukar datorn bli väldigt varm?

 

 

[inlägget ändrat 2008-01-21 00:49:35 av HifiEgo]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...