Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

försökte formatera Vista!


alalem

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har en ny data acer extensa 5220 med windows vista, när jag skulle formatera vista och sätta XP istället få kommer en mening om att hårddisken finns inte.

 

hur man lösa detta problem är ni snälla.

 

tack på förhand

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att XPs installationsprogram ska kunna hitta en SATA-hårddisk så måste du stoppa in drivrutinen till moderkortets SATA-kontroller på en diskett tidigt i installationen (när det står att man kan trycka på F6).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

:( jag har laddat ner det men det gick ändå inte, till slut det kommer ett meddelande om att det vat error på line 1747 och fortsätter inte vidare.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

efter att man måste krycka på F8 och accepterar installationen till windows.

 

och när jag trycker på f8 så kommer frma meddelandet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det gick fortfarande inte.

 

problemet är att jag har ingen floppy enhet så jag använder USB-Minne.och jag vet att man kan inte kopiera filen till en cd skiva för windows vill använda windows skivan samtidigt.

 

jag får fortfarande fram denna mening

 

File txtsetup.oem caused and unexpected error (1) at line 1747 in d:\xpsprtm\base\boot\setup\oemdisk.c.Press any key to continue.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

XPs installationsprogram känner nog väldigt dåligt till USB-minnen eftersom sådana inte fanns när installationsprogrammet skrevs för ca 6 år sedan. Du har ingen kompis som har en diskettenhet i någon gammal dator?

 

Som alternativ så kan man slipstreama XP-skivan med drivrutinen. Det betyder att man gör en ny XP-skiva utgående från den du har och med tillägg av drivrutinen. Det är inget som jag har gjort utan jag känner bara till att man då brukar använda programmet nLite.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

menar du att jag måste öppna data och koppla disketenheten för att kunna köra installationen.

 

skulle det funka om jag använder externel floppy DVS USB-diskenhet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

'skulle det funka om jag använder externel floppy DVS USB-diskenhet.'

Oftast så går det bra.

Det är väl en bärbar dator det gäller?

I så fall är det nog svårt att ansluta någon inuti.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ja precis, det äe en bärbar, så du tror att det ska funka!

 

isåfall så ska jag testa imorron och återkommer till dig!

 

tack så jätte mycket för hjälpen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...