Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Får inte i gång vissa cd skivor


Fredrik Wiliö

Rekommendera Poster

Fredrik Wiliö

Undrar om någon kan hjälpa mig med dett problemet. Jag kan inte starta upp vissa cd skivor. Jag har köpt norton internet security och och när jag går in på den här datorn så är det tomt på skivan.Jag har provat på andra datorer och då funkar det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Är det några särskilda skivor typ spel filmer eller nåt sånt. Är din läsare gammal den kanske börjar bli sliten. Har du haft nero eller har du nero installerat för jag har haft problem med läsarna tillsammans med nero vem vet kanske fler har det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fredrik Wiliö

ja jag har nero installerat. tog du bort det eller? min comand&conquer tibirium wars skiva funkar och det är ett ganska nytt spel. hittils är det bara min norton skiva som den inte hittar. datorn ät väl 3 år gammal skulle jag tro

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tre år är nog inga problem nä jag tog inte bort nero jag uppgraderade det jag har nero 7 premium och laddade ner en uppgradering här är den.

 

http://www.nero.com/nero7/eng/nero7-up.php

 

När du installerar den här kommer den först att ta bort ditt nero sen starta om sem kanske du får sätta ingång instlationen själv igenom att trycka på nedladdningen då installera den nero med uppgraderingen.

 

Sen kan du alltid köra en rengörings skiva i läsaren det är alltid bra att göra efter ett tag så kan linsen ha blivit smutsig.

 

Det kan ochså vara så eftersom bara en skiva inte funkar att den skivan är repig du kan titta om den är repig och göra rent den lite.

 

[inlägget ändrat 2007-08-05 23:25:27 av esd]

[inlägget ändrat 2007-08-05 23:26:51 av esd]

[inlägget ändrat 2007-08-05 23:28:01 av esd]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fredrik Wiliö

 

skivan är helt ny och den är inte repig. jag tog bort nero men det hjälper inte. när jag går in på d: så ser det ut som att skivan är tom fast att den inte är det

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Du skulle inte ta bort nero du skulle installera den uppdateringen till nero som jag ka in en länk till i mitt inlägg ovanför.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fredrik Wiliö

 

ok. jag gjorde det innan jag såg din länk. vart kan man ladda ner nero då? dc++ eller?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Här kan du ladda ner det.

 

http://www.nero.com/nero7/eng/nero7-up.php

 

Innan du installerar det ska du ha det nero du har nu installerat. När du installerar uppdateringen så kommer den att avinstallera det nero du har nu sen startar den om sen får du klicka på uppdateringen så kommer den att inatllera ner med uppdateringen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hittade den här diskusionen om ungefär samma problem om det inte fungerar med nero köp en rengörings skiva och kör i läsaren.

 

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=961662

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...