Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fel färger på skärmen, men bara i Windows?


C_Whittaker

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har ett mer än lite irriterande problem med min dator. För ett tag sedan startade jag upp datorn för att finna att färgerna inte såg riktigt rätt ut. Mitt första intryck var att monitorn av någon anledning hade slagit om till 16-bitars färg. jag misstänkte ju naturligtvis då virus, men en full virussökning av datorn (med nya virusdef.) gav mig inget.

Jag öppnade bildskärmsinställningarna för att återställa färgskalan till 32-bitars bara för att se att det fortfarande VAR 32-bitars.

Jag har nu prövat att:

- Återställa alla windows-applikationer som har med bildskärmen att göra till Windows-default -> _Ingen förändring_

 

- Uppdaterat drivrutinerna till monitorn (LG L1710S) -> _Ingen förändring_

 

- Uppdaterat drivrutinerna till grafikkortet (ATI Radeon X1900-series) -> _Ingen förändring_

 

Min dator kör windows xp (SP2) och jag har såg gott som alla drivrutiner uppdaterade till dagens datum.

 

P.S

I början hjälpte det att starta och stänga programmet "Catalyst Control Center" som följer med när man installerar drivrutinerna till grafikkortet. Färgerna återvände till normalt 'uppförande' men inte nu längre och Ja, jag har prövat att avinstallera programmet och bara installera drivrutinerna, fungerar inte.

 

P.P.S

Spel och filmer jag öppnar i andra program får rätt färgkombinationer, det är bara i windows (skrivbordet, ikoner, start-menyn, oberoende bildvisningsprogram) som färgerna blir fel. Med fel menar jag att skuggorna får en grå-turkos färg och områden med en mjuk färg övergång (t ex vitt till blått) ser ut som två klickar av färg.

 

Jag vill VERKLIGEN ha hjälp med det här problemet. Det irriterar mig var eviga gång jag startar datorn.

 

Tack på förhand!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...