Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Systemåterställning


BillyDeKid

Rekommendera Poster

 

Hej alla Pc-supportrar, jag vore tacksam med lite hjälp.Det gäller min systemåterställning som inte fungerar. Återställningspunkter bildas varannan dag och den har fungerat perfekt förut. men nu när jag använder den så står det återställningen kunde inte slutföras. Har provat ett tips på Den här datorn, Högerklicka på C,--sedan Egenskaper, Verktyg,Kontrollera nu, klicka i båda rutorna Ok och omstart. Men tyvärr det hjälpte inte, Vore väldigt tacksam för mer tips. MVH Sune

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ollemunter

Det du nämner är diskkontroll och kan inte hjälpa dig.

 

Har du tur och om systemåterställningen pajat, så kan detta vara en lösning:

 

Ominstallera systemåterställningen

 

1. Aktivera visning av gömda systemfiler i explorern.

markera "Visa dolda filer och mappar" och nedanför den Avmarkera "Dölj skyddade operativsystemfiler" (rekommenderas ej). Glöm inte att markera den senare ige.

 

2.Leta reda på filen "sr.inf" som finns i C\WINDOWS\INF högerklicka och välj Installera.

 

3. Du kan bli tillsagd att använda windows installations CD men tror knappast det.

 

Köp "BackOnTrack" ett svenskt återställningsprogram och som är betydligt bättre än Windows systemåterställning. Programmet är svenskt och relativt billigt. Du slipper då sådana här problem och kan återställa datorn även om Windows har pajat. Adressen här under:

 

http://www.systemok.com/index.php?id=404&L=3

 

Lycka till

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej alla Pc-supportrar, jag vore tacksam med lite hjälp, Tack för tipset men var hittar jag avaktivera visning av gömda systemfiler i explorer? var går jag in? Jag är inte kunnig på datorer utan behöver detaljerad guidning. MVH Sune

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Öppna explorer

2. I verktygsmenyn, välj "Mappalternativ..."

3. Välj fliken "Visning".

4. Ta bort bocken vid "Dölj skyddade operativsystemfiler".

 

Glöm inte att bocka för den igen, när du gjort det du ska...

 

Hör gärna av dej om hur det går och lycka till!

-----------------------------------------------------

Commodore 64, FDD: Commodore 1541,

CPU: 6510 1MHz @ 1,8GHz, Memory: 512 MB,

Sound: 12 Channels,

2* TacII joystick, Final cartridge III.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...