Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

"Administratörens lösenord"


BatsBalloonAgent08

Rekommendera Poster

BatsBalloonAgent08

 

Hej, jag har Windows 98, second edition. Sedan ett år tillbaka har jag "NormanInternetcontroll" Brandvägg med virusprogram. Köpte det genom "Bredbandsbolaget" Och betalar en mindre summa varje månad för uppdatering osv. Nu har Bredbandsbolaget sagt upp avtalet med "Norman".

 

Bredbandsbolaget erbjuder andra virus och brandväggsprogram ( Men jag har för litet ramminne för dom). Tidigare kunde jag ladda ner mitt Internetcontrollprogram från min kundsida hos Bredbandsbolgaget, när jag gjort en omformatering av datorn, det kan jag inte längre. Det går dock att ladda ner programmet från Norman webbplats, samt giltig verifikationsnyckel finns med.

 

Programmet funkar till viss del, men när jag ska kolla "Personlig Brandvägg" Så uppmanas jag skriva in ett lösenord "Uppge Administratörens lösenord" ? Jag har fyllt i och prövat dom lösenorden jag tog för givet det kunde vara, men inget funkar. Jag har försökt få kontakt med Bredbandsbolaget, men dom kan inte hjälpa mig, utan hänvisar till Norman. Jag har varit i kontakt med IBM, där jag köpte datorn, men dom säjer att inget lösenord vid installationen av det operativa programmet Windows 98 second edition görs.Norman har jag via mejl och telefon försökt få kontakt med, men inte lyckats hittils.

 

Jag betalar fortfarande till bredbandsbolaget för InternetControll ( då det är 3 månaders uppsägning av programmet).Men dom kan inte hjälpa mig, utan säjer bara att det är nått med inställningarna, och hänvisar till Norman.

 

Hur kan programmet underkänna dom lösenord jag skriver in, utan att det vet det rätta ? Alltså finns det nått lösen ord till min dator som jag inte känner till.Eller har jag fel ? Tacksam om någon kan hjälpa mig att reda ut det här.

 

MVH och GOTT NYTT ÅR

Bats

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ooooj...mycket text för din fråga...:-)

 

Kolla i manualen om det finns ett default password.

 

Alltså i manualen till Norman...

 

Har inte det själv så jag vet inte om man måste fylla i lösen vid installation...gjorde du det?

 

Vadå hur kan programmet underkänna dom lösenord du skriver in????

Är det inte rätt så är det väl klart att den inte godkänner det du skriver in...

 

 

[inlägget ändrat 2005-12-29 12:13:02 av Kakelgasten]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BatsBalloonAgent08

 

Hej :) Tack för ditt svar. Har fått kontakt med "Norman support" som lovar hjälpa mig. Självklart så förstår jag att det är fel lösen, då jag inte får tillgång till programmet. Tidigare har jag inte behövt uppge något lösenord alls för att få igång programmet( och trodde programmet behövde mitt internetuppkopplingslösen för att funka vid återinstallation, men det ska va nått annat som jag inte känner till). Men det löser sig nu.

 

MVH och GOTT NYTT ÅR

Bats

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej

 

Skulle jag vara du, så skulle jag byta ut Norman mot något annat då det INTE är så speciellt bra ENLIGT mig iaf!

 

GOD FORTSÄTTNING OCH GOTT NYTT ÅR

Ha det!

Helren

Det finns många som anser det vara förmer att hållas för mästare än att vara det

AMD Athlon Barton 2,17Ghz,1024Mb 2x512 i Dual 120+80Gb,Radeon 9600 256Mb

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BatsBalloonAgent08

 

Hej Helren :) Jo det lutar åt de, ska kolla andra program. "PC-åt alla" kanske har gjort nån test på "Virusprogram och Brandväggar " ska leta....

 

Ha det så bralla du med

 

GOTT NYTT !

Bats

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...