Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Internet ex fullskärm


BehnamS

Rekommendera Poster

Hej

jag undrar om hur man gör så att internet explorer ALLTID startas i fullskärm, det är jobbigt när jag måste klicka på mittenknappen längst upp åt höger...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har för mig att du maximerar fönstret och sen stnger du ner det igen och håll in ctrl eller så var det shift... det fungerar för mig när jag gjorde det.

 

-------------------------------

Windows XP Home Edition (SP2)

Intel Pentium M 2.0 GHz

1 GB RAM

GeForce FX Go5700 128 MB

-------------------------------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

funkar inte

jag menar när jag ex klickar på en av länkarna i www.aftonbladet.se->it->senaste it-nytt i samarbete med pcföralla så blir det en minimerad...

[inlägget ändrat 2005-12-03 18:40:02 av Behnam]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

dude asså det har med din wxp inställning. Starta ie och tryck ctrl+alt+shift samtifigt nör du kör i fullskär och stäng ie, asså krysset så startas den i dett a läge nästa gång.

 

Vurmet

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej

Om du menar att fönstret ska täcka hela skärmen drar du först ut det med hjälp av musen. Sen stänger du med krysset, men håller samtidigt ner Shift+Ctrl+Alt. Det kanske funkar med bara en av tangenterna, men jag kommer aldrig ihåg vilken av dom. Att använda alla tre fungerar i alla fall. Nästa gång får du ett fönster, som är lika stort som det du drog ut.

 

Om man ska vara noga så är det inte ett maximerat fönster, men det kanske spelar mindre roll.

 

Om du absolut vill ha det maximerat kan du ju alltid trycka på mellanslagstangenten+Alt och sen på X.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

nej det är så att jag vill inte att det ska vara utdraget jag menar att det ska vara så att det ska vara fullskärm

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm...

Blev det så när du gjorde som jag skrev? Mystiskt, eftersom det fungerar för mig, även med länkar som öppnas i nytt fönster.

Nå, inte alltid förstås. Om jag klickar på t ex besvara härinne, så öppnas ett litet fönster, men det är något jag inte kan råda över.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej Eva

Kan det var HELskärm han är ute efter?

I så fall aktiverar man ju med F11 och återställer med F11 också.

 

Det kanske kan finnas någor registerhack för det, men det verkar var rätt opraktiskt att alltid köra med Helskärm...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

nej, jag är inte ute efter Den men att jag gör den "helskärm" trycker på mittenknappen högst upp åt höger.

det försvinner när jag öppnar en ny länk som öppnas i ett nytt fönster.....

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej

Varför är du så fixerad vid symbolen i högra övre delen av fönstret?

 

OM du drar ut fönstret så att det täcker hela skärmen spelar de väl ingen roll om symbolen är en eller två fönter längst upp till höger?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allvarligt talat begriper jag inte vad du är ute efter. Jag gav ett förslag som innebär att nya fönster öppnas maximerade, alltså precis samma funktion som om man klickar på maximeraknappen uppe till höger. Var det inte det du sökte?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

okej med andra ord jag vill att internet ex ALLTID ska vara maximerat, med undagtag som fönsteret man skriver ny inlägg osv

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

orkar bara läsa det sista inlägget men det är ju så att ie minns storleken på det sist öppnde fönstret. om du stänger ett utdraget fönster (med rätt storlek) och stänger det så öppnas ett i samma storlek. pilla inte på maximeraknappen över huvudtaget

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...