Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Spara Datorns innehåll på yttre hårddisk


nqt

Rekommendera Poster

Jag såg att det finns yttre hårddiskar att koppla till USB -uttag.

Kan jag av- i förberedande syfte, irädsla för datorkrasch- Föra över (kopiera datorns hela innehåll till sådan yttre hårddisk (då större än datorns ordinarie disk) Med hela innehållet program mina bilder , dokument, osv inklusive registret, så att jag kan föra över det hela till exvis en annan dator eller starta om min gamla dator Jag har WinXP ?

MVH

Gunnar Nt

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan t.ex. använda Symantec Norton Ghost (http://www.symantec.se/region/se/product/sop_ng_index.html) för att göra en kopia av hårddisken.

Då kan du senare återställa datorn från filen som skapas på din externa hårddisk.

 

Det är inte rekommenderat att du återställer en avbildning (image) från en dator till en annan. Windows och registret innehåller information och filer som är specifika för just hårdvaran på den första datorn. Om du sen lägger in hela installationen av Windows på en annan dator kommer du garanterat att få problem.

 

---------------------------------------

"Cheating is like masturbation. Feels good while you're doing it but once you're finished it only emphasizes how empty and shallow your life really is."

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...