Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

NHL 2004 & svart skärm


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Hallå.

 

Är så att jag har problem med mitt nhl 2004 .. problemet är att när jag spelat vissa spel (Spellforce & Doom 3 ex.) innan jag ska lira lite nhl så uppstår ett irriterande problem .. funkar tokbra tills man ska till att lira en match och då blir hela skärmen svart ,, spelet går vidare i bakgrunden precis som vanligt ,, bara det att skärmen som sagt är svart . Och så här blir det som sagt bara när jag spelat vissa spel innan .

Funkar inte att ex. alt-tabba heller.

 

Någon som vet vad detta kan bero på och om man kan fixxa det eller så på något sätt ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet ej !

Funkar alla dina andra spel ?

Vissa spel vill ut på nätet och då kan det hända att spelet "dyker" och man ser bara skrivbordet.Prova med senaste drivrutiner.Även prova att starta spelet utan Brandvägg eller Virus program.Är det ett orginal spel ?

 

Hade en fusk på NHL 2003 i förra året och då fick jag upp Windows Media Player när jag skulle börja spela.

Mvh Max12

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Njah dom funkar väl så där , ofta så funkar dom som dom ska 1sta gången man spelar ett spel , annars brukar även resten av spelen bli drabbade av samma svarta skärm , det kan dock lösas med lite frenetiskt alt-tabbande , bara nhl som det inte funkar på.

 

Har laddat ner nyaste directx och drivrutiner till grafik kortet (ati radeon 9800 pro) och det funkade ju då inte . =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet ej hur ati radeon 9800 pro) funkar.

Men lite hjälp med att spela diverse spel.

Drivrutinerna till ditt grafik kort,

Rensa datorn och även i registet.

Kör en defrag.

kör även en fel kontroll .

Stäng av alla program som är onödiga i autostarten.Som kan ligga ock störa i spelets gång.Kör ->msconfig -> autostart.

Prova med att stänga av brandvägg och virusprorgam innan du börjar spela.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...