Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vilken USB-port kan/ska man använda


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Kan man använda vilken USB-port som helst på datorn? Har några på "baksidan" men även två på sidan av "lådan". På frågan förstår ni att jag är mkt. amatör.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Du bör ta den högra USB nerifrån på din vänster frambak.

............................

Intel® Pentium® 4 Processor

Radeon X800 XT-grafikkort 256MB

Dell Inspiron , 3 externa HDD W&D

400 GB SATA 2*2 + Extern Western & Digital 400GB

Eizo 21" LCD FlexScan

Logitech MX1000 Cordless

Windows 2003 Server + Windo

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hejsan

Jag antar att DreamMaan skämtar med dig. Jag har då aldrig märkt någon skillnad på USB-portarna. Ta den som du når lättast.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Tack för vettigt svar. Vi (och vi är många) som Inte är intrimmade m. datorer, frågar så där dumt. Anledningen är i det flesta fall att de svar vi söker i s.k. handböcker innefattar en massa kringupplysningar som vi inte heller begriper.

Passar på att fråga om det finns tipps om koll med/av "spionprogram" på svenska. Jag har svårighet att lista ut hur jag vad jag ska behålla eller inte efter genomsökning.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Alla Usb Portarna är identiska o skiljer sig inget förutom avståndet, så det beror på hur lat du e om du orkar stääa i usb sladden där bak på burken lr där fram vilket e närmare. Men som sagt alla usb ingångar på din dator e förmodligen identiska antingen e de USB 1 lr 2.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Tack för svaret. Antog att det var så, men tordes inte gissa.

Såg du min tilläggsfråga? Om spionprogram. När jag genomsökt (AD-adware)och fått en lista, har jag inte kunskap nog för att avgöra vad som ska tas bort.

Vilka program Måste man ha kvar?

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Ad-Aware är bra, kolla så att du har den senaste versionen. Ad-Aware SE personal edition är den nyaste, 6.0 är lite äldre.

 

Det är sällan några problem med Ad-aware, du kan vara rätt lugn i att ta bort allt som den hittar.

 

När det gäller spionprogram så finns det ett annat program som komplementerar Ad-aware mycket bra.

Du hittar Spybot Search & Destroy här: http://www.download.com/Spybot-Search-Destroy/3000-8022_4-10289035.html?tag=pop

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Tyvärr är mitt problem detta: Jag vet inte vad man ska behålla efter genomsökningen. Finns det liksom ngn. standard som ska vara kvar, eller ska man ta bort allt. Jag vet faktiskt inte och när jag försöker läsa mig till info. blir jag bara mer osäker.

Vad ska man behålla?

Ska man ta bort ALLT kanske? Vet någon blir jag glad för svar.

Den där rutan med program som kommer fram när man loggar in, ska man kolla dessa, och är det dessa som är med på listan efter genomsökningen med ad-adware? Ska jag i så fall endast behålla dessa program?

 

[inlägget ändrat 2004-10-05 09:08:34 av softa]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...