Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ett inlägg om SP2


Crazy Horse

Rekommendera Poster

Har fått den här informationen via mail från en vän i USA och jag vidarebefordrar den till Er för kännedom.

 

En undersökning som gjorts av SANS (Sys Admin,Audit,Network,Security)Institute med ca 700 Admin personer visar att c:a 37 % rapporterar problem med SP2 men lyckades åtgärda systemen och komma tillbaka på banan igen. Ca 15 % fick systemen obrukbara eller stora problem. Han berättar också att Microsoft redan släppt patchar till SP2 och att fler är på väg.

Sedan tillägger han med ett leende att jag kanske skall överväga att vänta med SP2 tills ett ”Allt OK” kommer från MS och om jag väntar med att installera XP2 föreslår han att jag även skall fundera på att ta bort funktionen Automatisk uppdatering så jag inte vaknar en morgon och SP2 har blivit installerat ”behind my back” :)

 

Bifogar länken jag fick till SANS undersökning och där man också kan läsa vad dessa dataexperter som ingår i undersökningen rapporterar om XP2

 

http://isc.sans.org/xpsp2.php?ratingsearch=5

 

 

Ha det gott,

 

 

[inlägget ändrat 2004-09-02 10:34:06 av Crazy Horse]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Jag tackar för infot,Crazy Horse

 

............................

Intel® Pentium® 4 Processor

Radeon X800 XT-grafikkort 256MB

400 GB SATA 2*2 + Extern Western & Digital 400GB

Eizo 21" LCD FlexScan

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill bara tillägga...

 

Att de flesta som har rapporterat problem har dels inte stängt av antivirus program och brandväggar osv innan (som man ska göra när det gäller alla operativ). Inte så svårt att fixa om man läser lite innan man installerar. ..Och så är det många som inte läst att den interna brandväggen och popup stopparen slås på automatiskt

 

Och den automatiska uppdaterings funktionen kan aldrig installera något "Behind your back" om du inte ställt in den att göra så

 

Försöker inte försvara på något sätt ...ville bara lägga till lite fakta.

 

 

[bLÅ]

//Micke

Support Engineer

Microsoft Personal Support

[/bLÅ]

[FET]

Inlägget är inte förknippat med några garantier eller ansvarsåtaganden av vilket slag det vara må, det medför heller inte någon överföring av rättigheter. Användning av informationen i inlägget sker på egen risk. Användning av förekommande script, datorprogram eller liknande regleras av villkor som finns på Microsofts hemsida

[/FET]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Crazy Horse!

Talisman skrev för en tid sedan om alla de problem, som orsakades av SP2. Han bifogade även en förteckning, gjord av Microsoft, där man kunde se vilka olika progem som skulle beröras och ev bli felaktiga i samband med installationen av SP2! Min fråga är följaktligen denna:

om jag helt enkelt s-r i att installera

SP2, kan min dator fortfarande fungera utan problem eller måste man ha detta problembarn???

Ha det gott och sköt om dig och de dina!

Hs Hans

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Jeeves,

 

Jag anser absolut att man skall installera SP2 men man kan ju skynda långsamt eftersom många patchar säkerligen kommer att släppas under första tiden och då hinner ju mycket rättas till och risken för eventuella problem minskar vartefter och har vi väntat så här länge på SP2 så är väl någon el några månader ytterligare i väntans tider inte någon katastrof, eller hur ?

 

Ha det gott du med,

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Micke Microsoft,

 

I den här gruppen som rapporterar till SANS är det inte många noviser inom data utan de har sitt dagliga arbete inom data. Min vän driver ett dataföretag och är även Microsoft MVP inom bl a Windows XP så man får ju förutsätta att de är ganska väl insatta i vad de håller på med.

 

Du kanske inte noterade att det var med ett leende han skrev det där om "Behind your back" alltså ett litet skämt.

 

Att de här datakunniga testar och rapporterar sina erfarenheter är bara positivt både för oss "vanliga nördar" och för Microsoft, då minskar risken för problem modell större den dag XP2 blir tillgängligt för gemene man och vi får möjligheten att ladda hem dito.

 

Klokt av Microsoft att skjuta på lanseringen tycker jag !

 

Ha det gott,

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...ta bort funktionen Automatisk uppdatering så jag inte vaknar en morgon och SP2 har blivit installerat...

Om jag förstått det hela så kan inte Windows Update låta SP2 installeras utan att man godkänner EULA/Licensavtalet. Fick i alla fall jag göra när jag lät Windows Update hämta det nödvändiga av SP2.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...