Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan ej koppla upp mig på 192.168.0.50


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Jag kan ej koppla upp mig och konifigurera min router 192.168.0.50. Jag har även provat 192.168.0.1 me det går ej. STår bara att sidan inte kan visas. Annars funkar internet perfekt. Vad kan det vara för fel? Jag har en D-link DWL-700AP..snälla hjälp mig

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat att "pinga" 192.168.0.1 från kommandotolken? Vad menar du med att du inte kan koppla upp dig på 192.168.0.50? Har du försökt att sätta TCP/IP-anslutningen på det eller? Det kan vara så att wireless-anslutning inte tolererar högre än 192.168.0.28 eller däromkring. Du bör kunna komma in till konfigurationen på 192.168.0.1 annars kan du prova att återgå till fabriksinställningarna genom någon liten knapp på baksidan, kanske så liten att en pennspets el. dyl. måste användas.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Jo men i bruksanvisnigen s´tod det att man skulle koppla upp sig på 192.168.0.50 men det går ju inte. Jag har restartat routern men det hjälper ej heller. Ska jag koppla upp mig på internet innan jag försöker gå in på ip:n eller? Kan inte så mycket om detta =(

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag inte vet vilket op.system du har så om du har win98, winME eller win2000 så gå via Start/kör och skriv command eller om du har winXP så skriv på samma ställe cmd och klicka ok. skriv sedan ping 192.168.0.1 och tryck enter. Får du då en positiv reaktion d.v.s att datorn både skickar och tar emot signaler från routern så verkar det vara ok. Eftersom bruksanvisningen hänvisar till 192.168.0.50 så kan du prova att pinga det också. Du kan också kolla att nätverkskortet är inställt att sända på samma kanal (channel) som bruksanvisningen till routern säger är default (om det framgår).

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Jag har xp. När jag pingar 192.168.0.1 så funkar det perfekt men när jag pingar 192.168.0.50 så blir det timeout och jag kan endast sända och inte mottaga. Jag har ett usb-kort som jag använder från d-link..hur kollar jag inställningarna på det då?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först och främst skall du se till att komma in på routerns konfigurationssida och det bör du kunna komma genom att i webläsarens adressfönster skriva 192.168.0.1 och sen trycka enter. Troligtvis så kommer det fram en inloggningsruta med användarnamn och lösenord. På min router (netgear mr314) så är default användarnamn:admin och lösenord:0000 men det bör stå i din manual. För att kolla inställningar på ditt närverkskort så kan du kanske komma åt dom genom att dubbelklicka på enheten i enhetshanteraren.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

jo men det är ju den jag inte kommer in på. Det är ju det som är problemet. Internet funkar perfekt annars!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja du..vad skall jag säga? Det är så svårt att lösa ett sånt här problem när man inte har grejerna framför sig. Det jag tycker är konstigt är att du får kontakt med routern via kommandotolken. Vad står det i manualen? Står det att du skall kontakta 192.168.0.50?

Om du har en brandvägg installerad så prova att inaktivera den och se om du kan komma in till routern.

Det finns ett alternativ och det är att du går in på http://www.d-link.se/ och klickar på kundservice. Om inte annat så får vi hoppas att någon annan har erfarenhet av den routermodell som du har.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...