Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorn hänger sig


Hansen

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har ett mycket konstigt problem....

Ibland sä hänger sig datorn bara helt plötsligt och jag vet inte riktigt vad det är som är orsaken. Jag har kommit fram till (tror jag) att datorn oftast hänger sig när relativt mycket data skall överföras, t.ex. när jag spelar ett spel eller scannar datorn med Ad-aware eller ett antivirusprorgam (dock inte Panda Softwares ActiveScan)

 

Problemet uppstod för ett tag sedan och i den vevan så började också datorn låta lite konstigt (vet inte om det har med saken att göra). Jag tänkte att det kanske berodde på att CPU-fläkten började bli gammal och kullagren börjad låta. Jag öppnade datorn idag och tänkte lokalisera ljudet. Jag stoppade fläkten men det gnällande/pipande ljudet fortsatte så jag tror att det kanske har något med hårddisken att göra men jag vet inte riktigt. Jag har aldrig haft något HD-krasch tidigare så jag vet inte vilka symptomer det finns.

 

Här är lite specs på datorn

MB: Matsonic 8030 eller nåt

CPU: AMD Duron 1,2 GHz

HD: IBM DeskStar 40GXP

RAM: 769 MB SDRAM

CD: Samsung 40x12x40

Resten är integrerat i moderkortet

OS: Windows 2000 Pro

 

Jag hoppas att någon kan hjälpa mig :-)

 

--------------------

Jonathan Hansen

http://jonathanhansen.com

 

[inlägget ändrat 2004-06-07 17:25:54 av Hansen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ja det låter som att hårddisken sjunger på sista versen, det kan även vara den lilla fläkten som kyler chipset....sitter oftast under processorn

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...