Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

IE kan inte öppna nytt fönster!


czedna

Rekommendera Poster

Hello....

När en länk hänvisar till ett nytt fönster, så öppnas ett nytt fönster - men det är helt tomt. Sedan står det och jobbar och jobbar. Samma sak händer när man högerklickar och väljer "Öppna i nytt fönster".

Vissa websidor hänger sig också.

Vad ska jag göra? Jag har Win NT4 och IE 5.5 SP2, 128-bitars kryptering.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

En bekant har liknande problem och vi håller på att klura ut nån permanent lösning på problemet (har provat allt snart känns det som - även uppdaterat IE) , men så länge funkar det att få upp nytt fönster genom att; Högerklicka på "orginal fönstret" (nere i verktygsfältet) och välj minimera.Då "ploppar" det nya fram...

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Czedna!

 

Det första du borde göra är att uppdatera till den senaste versionen av Explorer!

 

Därefter borde du göra en scanning med såväl Ad-Aware 6, samt HiJack. När du gjort dessa åtgärder och rensat din dator - gå in på HiJack/Immunisera - längst ner på sidan finner du 3 kryssrutor. Markera dessa och du har åtminstone din startsida låst.

 

Sen kan du börja exprimentera.

 

Hälsningar

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack alla, men detta fungerar inte heller. Uppdatera kan jag inte göra så länge jag inte har uppdaterat Windows NT(service pack), och det verkar jag inte kunna göra alls så länge jag har 128-bitars kryptering. Jag har provat att installera om IE 5.5, men utan resultat. Jag har också provat att köra IE-applikation från vår IT-server, men samma sak händer där. Det verkar således som att det inte alls har med själva programmet att göra, utan något annat - något med windows kanske?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...