Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

dc++ vill bli i active mode hjälp mig snälla


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

 

hej

 

 

hej

 

när jag använde min telia bredband så funkade min dc++ i active mode men efter att ha bytt till mkb´s nya så kan jag inte längre vara i active mode måste alltid vara i passive.kan någon säga mig hur jag kan göra för att fixa så jag kan vara i active igen har försökt att stänga ner min inbyggda brandvägg i xp då funkar min active mode perfekt men jag är lite rädd att det är farlig för min pc när min inbyggda brandvägg är nedstängd.jag har oxå installerat mcfea personal firewall plus men nu så undrar jag vad ska jag göra hjälp mig snälla jag vill verkligen vara i active mode som innan.mcfea hade jag installerat för några månader sen då jag hade telia så jag tror man böhever någon inställning bara.för jag har försökt att hitta en ledig port men vet inte var jag ska leta kan någon ge mig det tipset oxå.tack i förhand hoppas verkligen ni hjälper mig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Eftersom du har en brandvägg installerad behöver du inte ha 2 brandväggar. Du kan stänga av XP brandväggen och använda den andra.

_______________________________________

XP Pro, SP1, Intel Celeron II, 1100 Mhz, GeForce 2MX/MX 400, 256 Mb Ramminne

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

hej

 

men hur säkert är det att stänga av xå brandväggen och stänger jag av den så här att jag går in på kontroll panel o sen nätverksanslutning o sen så klikcar jag på egenskaper o så bockar jag av den skydda min dator.är det säkert att ha det så eller.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Om du har en annan brandvägg är de relativt ofarligt att stänga ner xp brandvägg om jag har förstått de rätt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Tja...Pröva å gå läs på denna sida. www.dslreports.com

 

Det är säkert inställningar i ditt nya modem som krånglar. Du klickar på faq´s info på vänstersidan på deras hemsida.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

hej

 

tyvär så har jag ingen modem jag har genom lägenheten sånn uttag men jag har löst mitt problem jag har stängt av xp brandvägg o installerat min mcfea o tjofs så funkade allt i active mode jag böhevder inte heller skriva in några portar eller liknande bara ip adressen.men är det bra att ha xp brandväggen avstängd eller har det ingen betydelse?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...