Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ingen Bild på filmer )=


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Jag har ett litet problem. Jag var jätteglad en dag då jag lyckades få in Datorbilden i TV:en

med färg och allt!! och anledningen till att jag skulle få in den i teven var att jag ville titta på DVD i TV:en. men när jag försökte så blev jag sur eftersom jag kunde se bilden från DVD skivan i mon dator men den syntes inte i teve skärmen, det var bara en svart ruta.

 

jag tror att detta beror på att man inte skall kunna visa saker för en stor fólksamling.

 

jag undrar nu om det finns någon som vet om man kan få in bilden i teven på något sätt, det skulle jag bli jätteglad för.

 

Hoppas att någon vet

p.s jag har win xp pro

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Om du har ett Nvidiakort så kan du använda programmet Tv-tool, det fungerar bra för dom flesta (jag har det själv) men om du t.ex. har ett Atikort så går det inte med tv-tool, men då kan du högerklicka på skrivbordet-välja egenskaper-inställningar-bildskärm(tror jag) och där välja dator eller tv.

 

Om du har ett Atikort och vill ha hjälp med inställningarna så svara på mitt inlägg så ska jag kolla upp det

 

// Mikael

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

jag brukar själv titta på film från datorn till tv med GForce mx kort budget varianten.

och detta utan några xtra program, du kan prova att högerklicka på skrivbordet, välj egenskaper, sen instälningar, avancerat, där ska det finnas namnet på ditt grafikkort, klicka på den flicken.

Du ska nu ha möjlighet att välja klona bilden till tv:n eller något likanande.

finns inte detta så prova att leta efter en nyare drivrutin till ditt kort.

Hoppas att du får det att fungera :)

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Det har med Overlay funktionen att göra. begränsad till 800x600 om jag inte minns fel.

____________________________________

Jag är inte rädd för spöken!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...