Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Andvänder mycket "kraft"


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Hej. Finns det något program som har koll på hur mycket "kraft" vissa program tar ? Ibland hör jag diskarna köras igång utan att jag gör något och datorn blir seg som sirap , det tar et tag sedan "släpper" det igen. Jag har avaktiverat virus program ibland för det vet jag att det tar lite kraft , kör xp pro , kom med förslag tack.

 

Pelle

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Om du avaktiverar virusprogrammet ibland!

 

Så är risken stor för virus attacker så testa att gör en online scanning på länken nedan!

 

http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp

 

Sören

 

TACSAM FÖR SVAR! (LITAR PÅ ERT OMDÖMME)

________________________________________________________________________________

XP Professional

AMD Athlon 1,65Ghz, Maxtor 120Gb + Seagate 80Gb , 1,00Gb Ram,Radeon 9600 256Mb

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Hej Helren. Jag bara tetsar att stänga av det i några minuter för att se vad som händer. Trycker jag ctrl+alt+del så tar INTE virus programmet jätte mycket kraft. Jag hade hoppats på ett program som var utförligare än ctrl+alt+del.

 

Pelle

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

hej

I XP pro kan du h.klikka på processlinjen där finns aktivitetshanteraren. där kan du precis se hur mycket cpu och minne alla program coh processer du har igång, du kanske behöver et program som "unloader" DLL filer från program du har kört, t.ex ramboost eller ram idle, där finns en del såna som freeware, kolla tucows eller free windows.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...