Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hårdisks problem!!


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Hej.

 

Jag har en ganska ny hd som jag har problen med.

Det är en 180g hd men det är en massa plats som jag på nått konstigt sätt inte kan utnyttja.

Jag he delat puu den i 3 st. 1 ca 10 gig för window. Sen 2 st ca 60 gig för spelt mm. Men om jag tar egenskaper på hårdiskarna står det att jag använder ca 50 gig och har ca 10 kvar. Men sen om jag går in i hårdisken och trycker egenskaper på allt som finns i den visar det vara 20 gig.

Och det e ganska mycket som "inte finns"!!

 

// mvh Viktor

Tack på förhand!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag kan nog inte ge dej ett bra svar!

 

Men 180Gb är inte 180 egentligen, Efter formatering och innan installering av Op skulle jag tro att du har ca 171Gb utav 180Gb!

 

Det är alltså 9Gb mindre ca -5% utav 180

 

Jag har en 120Gb och den ger mej 114Gb!

 

Sören

 

TACSAM FÖR SVAR! (LITAR PÅ ERT OMDÖMME)

________________________________________________________________________________

XP Professional

AMD Athlon 1,46 Ghz, 120Gb ,1,00Gb Ram,21"EIZO,

http://hem.passagen.se/vaknare/

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Hur gammal är resten av datorn? Moderkortet kanske inte klarar av att hantera mer, hur mycket HD utrymme har du i övrigt?

 

 

Som Mij skrev så kan en uppdatering också vara bra

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Instämmer på det Helren säger...jag har oxå 120 gig (Hitachi 124 GB stod det på förpackningen) och jag får ut 115 gb

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Okey...man jag har kollat upp det och det stämmer... jag får bara ut ca 172 ac min 180.

 

Men det jag menar är att jag har en spel håtdisk på 80G. Det står att jag har 10G ledigt, men om jag går in i hd å kolla hur mycket plats allt at som jag har i det så tar det bara ca 30 G??

 

 

Tack på förhand!!

Viktor Ödebrink

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Om inaktiverar systemåterställningen på den disken, Och sedan aktiverar denna igen. Så kanske du får tillbaka lite utav minnet(Gb)?

 

Sören

 

TACSAM FÖR SVAR! (LITAR PÅ ERT OMDÖMME)

________________________________________________________________________________

XP Professional

AMD Athlon 1,46 Ghz,Maxtor 120Gb + Seagate 40Gb ,1,00Gb Ram,21"EIZO,

http://hem.passagen.se/vaknare/

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...