Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

stängning av antivirusprogram


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

 

I pc för alla såg jag ett svar på ett inlägg att stänga antivirus för att köra diskdefragmenteraren störningsfritt.

Hur då?

Om jag högerklickar på normanikonen på aktivitetsfältet kommer ingen stängningsknapp fram!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Det bästa är att defragmentera i felsäkert läge! Detta gör du genom att trycka F8 under uppstart!

(Troligtvis F8 lite olika på datorer)

 

Då inga andra program är i gång!

 

Sören

 

TACSAM FÖR SVAR! (LITAR PÅ ERT OMDÖMME)

________________________________________________________________________________

XP Professional

AMD Athlon 1,42 Ghz, 40Gb+20Gb,1,00Gb Ram,21"EIZO,

http://hem.passagen.se/vaknare/

 

 

[inlägget ändrat 2003-11-17 20:50:29 av Helren]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Om du nu av någon anledning inte vill köra defragmenteraren i felsäkert läge, så är det bara att trycka Ctrl+Alt+Delete, då får du upp fönstret med de aktiva programmen, och kan där stänga av ditt antivirusprogram.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Tack för tipset om alt+ctrl+delete.

Fast fönstret visar inget om norman virusprogram.

Flera konstiga bokstavskomb.

Gick igenom normans information.

Inget av dem visade sig ha likadana bokstavskomb.

Tillbaka på ruta ett! Hjälp!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Ok, nu vet jag inte vilket antivirusprogram som "norman" är, men t ex om man har Nortons antivirusprogram så finns det något som heter Nprotect och Ccapp som man ska stänga av när man tryckt på Ctrl+alt+del. Du kan ju bara kolla vilka aktiva program som ligger när du kör kommandot och avsluta dom du inte behöver, så stryker antivirusprogrammet med då också. Nu kan du ju inte stänga av alla programmen där, för då slocknar ju din dator, så låt Explorer ligga kvar. och jag låter även systray ligga kvar.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...